Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Prometna politika Europske unije

Antun Ogorelc


Puni tekst: engleski pdf 221 Kb

str. 197-203

preuzimanja: 6.957

citiraj


Sažetak

Zajednička transportna politika u EU teži postizanju održivije modalne ravnoteže; veće konkurencije između transportnih poduzeća, te integriranom pristupu razvoja infrastrukture.
U prošlosti se uvijek pretpostavljalo da postoji uska povezanost između rasta količine tereta i putničkog transporta, transporta energije, potrošnje i ekonomskog rasta, barem prema mjerenjima iskazanima u obliku bruto domaćeg proizvoda (BDP). Ovo postavlja pitanja o racionaliziranju postojanja ove statističke povezanosti te,
još važnije za održivi razvoj, bez obzira hoće li se odnos održati i u budućnosti.
Što se tiče promjene ravnoteže između oblika transporta i eliminacije uskih grla, rad proučava "odvajanje" transportne potražnje od ekonomskog rasta i raspored infrastrukturnih troškova. Autor predlaže bolju suradnju između nositelja transporta te stvaranje ekonomičnog, ekološkog i socijalno održivog transportnog sustava.

Ključne riječi

bijela knjiga transportne politike; vanjski troškovi transporta; raspored troškova infrastrukture; "odvajanje" ekonomskog i transportnog rasta; promjena ravnoteže između oblika transporta

Hrčak ID:

8569

URI

https://hrcak.srce.hr/8569

Datum izdavanja:

26.12.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 9.046 *