Pregledni rad
https://doi.org/10.32728/mo.07.3.2012.11
TEMATSKE RUTE U ZAVIČAJNOJ NASTAVI – ISTARSKI KNJIŽEVNI ITINERARI
Nataša Urošević
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Interdisciplinarni studij Kultura i turizam
Jelena Urošević-Hušak
; Privatna gimnazija „Juraj Dobrila“, Pula
Sažetak
U radu su istražene inovativne mogućnosti primjene tematskih ruta u zavičajnoj nastavi i predstavljen projekt istarskih književnih itinerara, a temeljno teorijsko-metodološko polazište je koncept zavičajne nastave istarskog pedagoga Tone Peruška. Istraživanjem se ukazuje da se zavičajna nastava, istraživanjem, upoznavanjem, očuvanjem i afirmacijom lokalnih, regionalnih i nacionalnih vrijednosti i osobitosti, kroz koncept multikulturalnog i interkulturalnog obrazovanja, adekvatno uklapa u odgoj i obrazovanje za Europsku uniju. Na temelju konkretnih iskustava iz nastavne prakse predstavljeni su mogući modeli promišljanja i osmišljavanja tematskih ruta u zavičajnoj nastavi. Autorice zaključuju da ovakvi alternativni oblici terenske nastave potiču kreativnost učenika i studenata, olakšavaju usvajanje ključnih spoznaja kroz timski rad i interaktivnu projektnu nastavu, potičući sve sudionike na inovativno promišljanje prošlosti, sadašnjosti i budućnosti svog zavičaja.
Ključne riječi
zavičajna nastava; tematske rute; književni itinerar; Istra
Hrčak ID:
87851
URI
Datum izdavanja:
12.9.2012.
Posjeta: 3.687 *