Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.21.3.06

Ličnost i kognitivne sposobnosti kao prediktori akademskog uspjeha studenata sveučilišta

Helena SMRTNIK VITULIĆ ; Pedagoški fakultet, Ljubljana
Simona PROSEN ; Pedagoški fakultet, Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 195 Kb

str. 715-732

preuzimanja: 3.709

citiraj


Sažetak

Pet velikih dimenzija ličnosti i specifične kognitivne sposobnosti studenata upotrijebljene su u ovoj studiji za predviđanje njihova akademskog uspjeha: prosjek ocjena i ocjena iz pojedinih kolegija. Dvije generacije studenata prve godine fakulteta sudjelovale su u istraživanju: 203 studenta razredne nastave i 80 studenata socijalne pedagogije. Hijerarhijskom regresijskom analizom, neverbalne su kognitivne sposobnosti, uključene u prvom koraku analize, objasnile 4% varijance ocjena iz "znanosti i matematike" studenata razredne nastave, dok su verbalne kognitivne sposobnosti objasnile 7% varijance prosjeka ocjena studenata socijalne pedagogije. Pet velikih dimenzija ličnosti, koje su uključene u drugom koraku analize, značajno su poboljšale predviđanje ocjena iz "psihologije i didaktike" studenata razredne nastave i ukupnih ocjena studenata socijalne pedagogije, u odnosu na predviđanja koja se temelje samo na testovima kognitivnih sposobnosti. Među pet velikih dimenzija ličnosti, mjerenih uz pomoć BFQ (Caprara i sur., 1997.), savjesnost je bila jedini značajan prediktor pojedinih ocjena za studente obiju skupina.

Ključne riječi

akademski uspjeh; studenti; kognitivna sposobnost; ličnost; pet velikih dimenzija

Hrčak ID:

90296

URI

https://hrcak.srce.hr/90296

Datum izdavanja:

18.10.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.533 *