Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5552/drind.2012.1204

Izbor kvantitativne metode za predviđanje prodaje parketa

Leon Oblak ; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Lidija Zadnik Stirn ; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Maja Moro ; Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Jasna Hrovatin ; Visoka škola za dizajn u Ljubljani
Samo Mole ; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Manja Kitek Kuzman ; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 533 Kb

str. 249-254

preuzimanja: 1.364

citiraj


Sažetak

Poduzeća koja ne mogu predvidjeti prodaju svojih proizvoda posluju u neizvjesnosti. U ovom smo istraživanju analizirali dvije kvantitativne metode koje daju najbolje rezultate u predviđanju prodaje: Holt-Wintersovu metodu eksponencijalnog izglađivanja viših redova i jednostruku linearnu regresiju. U poduzeću koje se bavi prodajom parketa radi predviđanja buduće prodaje prikupljeni su podaci o mjesečnoj prodaji u razdoblju od 2000. do 2009. godine. Na temelju izračunatih predviđenih vrijednosti prodaje omogućena je usporedba primijenjenih metoda. Ovisno o manjim odstupanjima od realiziranih vrijednosti izabrana je prikladnija metoda. Primijenom Holt-Wintersova multiplikativnog modela eksponencijalnog izglađivanja viših redova dobiveni su bolji rezultati, te bi ta metoda trebala biti rabljena za predviđanje prodaje parketa u analiziranome drvnom poduzeću.

Ključne riječi

drvno poduzeće; parket; predviđanje prodaje; kvantitativne metode; Holt-Wintersov multiplikativni model

Hrčak ID:

93600

URI

https://hrcak.srce.hr/93600

Datum izdavanja:

14.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.074 *