Drvna industrija, Vol. 63 No. 4, 2012.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drind.2012.1204
Izbor kvantitativne metode za predviđanje prodaje parketa
Leon Oblak
; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Lidija Zadnik Stirn
; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Maja Moro
; Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Jasna Hrovatin
; Visoka škola za dizajn u Ljubljani
Samo Mole
; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Manja Kitek Kuzman
; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Sažetak
Poduzeća koja ne mogu predvidjeti prodaju svojih proizvoda posluju u neizvjesnosti. U ovom smo istraživanju analizirali dvije kvantitativne metode koje daju najbolje rezultate u predviđanju prodaje: Holt-Wintersovu metodu eksponencijalnog izglađivanja viših redova i jednostruku linearnu regresiju. U poduzeću koje se bavi prodajom parketa radi predviđanja buduće prodaje prikupljeni su podaci o mjesečnoj prodaji u razdoblju od 2000. do 2009. godine. Na temelju izračunatih predviđenih vrijednosti prodaje omogućena je usporedba primijenjenih metoda. Ovisno o manjim odstupanjima od realiziranih vrijednosti izabrana je prikladnija metoda. Primijenom Holt-Wintersova multiplikativnog modela eksponencijalnog izglađivanja viših redova dobiveni su bolji rezultati, te bi ta metoda trebala biti rabljena za predviđanje prodaje parketa u analiziranome drvnom poduzeću.
Ključne riječi
drvno poduzeće; parket; predviđanje prodaje; kvantitativne metode; Holt-Wintersov multiplikativni model
Hrčak ID:
93600
URI
Datum izdavanja:
14.12.2012.
Posjeta: 3.074 *