Izvorni znanstveni članak
SREDNJOŠKOLSKI UČENICI I NJIHOVO ZNANJE O VAŽNOSTI TJELESNE SPREME I SPORTA ZA ZDRAVLJE
Marjeta Kovač
; Faculty of Sport, University of Ljubljana, Slovenia
Bojan Leskošek
; Faculty of Sport, University of Ljubljana, Slovenia
Gregor Jurak
; Faculty of Sport, University of Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Ovo istraživanje ispitalo je znanje tjelesne i zdravstvene kulture prema spolu, srednjoškolskom obrazovnom programu, godini učenja i vrsti znanja. Rezultati multivarijatne analize varijanci pokazali su da je obrazovni program imao najveći utjecaj (20,2 % varijance) na obje zavisne varijable (konceptualno i specifično znanje), utjecaj spola bio je jednako značajan (11,7% varijance), dok je utjecaj godine učenja bio prilično slabiji (3,5% varijance). Učenici koji pohađaju gimnazijske obrazovne programe imali su veće znanje od učenika iz druga dva srednjoškolska obrazovna programa. Muški učenici imali su bolje rezultate od učenica, posebno u specifičnim znanjima. U tehničkim i strukovnim obrazovnim programima nije primijećen utjecaj razreda kojega učenice pohađaju na znanje koje su pokazale.
Shodno tomu, nastavnici tjelesne kulture trebali bi imati više znanja i vještina da bi obrazovali učenike o učinku tjelesne spreme na zdravlje. Oni će morati usvojiti posebne didaktičke kompetencije, pogotovo kada poučavaju učenice u tehničkim i strukovnim srednjim školama.
Ključne riječi
spol; znanje tjelesne kulture; srednja škola
Hrčak ID:
94323
URI
Datum izdavanja:
23.12.2012.
Posjeta: 1.928 *