Prethodno priopćenje
LIDERSKE KARAKTERISTIKE ZAPOSLENIH U ŠKOLSTVU NA PODRUČJU REPUBLIKE HRVATSKE I REPUBLIKE SRBIJE
Milica Andevski
; Faculty of Philosophy, University of Novi SadFilozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
Jasmina Arsenijević
; Faculty of Pre-School Teacher Training in KikindaProfesor strukovnih studijaVisoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Kikinda Srbija
Blago Spajić
; Independent Associate Researcher, VaraždinSamostalni suradnik istraživačVaraždin
Sažetak
U radu se polazi od humanističko-razvojne, prema pojedincu orijentirane koncepcije odgoja i obrazovanja, odgoj se shvaća kao komunikacijsko interaktivni proces koga definiraju implicitni, neuhvatljivi i iracionalni momenti, kao i nova uloga škole fokusirana fenomenom liderstva. Populaciju istraživanja čine osnovne i srednje škole na teritoriju Hrvatske i Srbije, dok istraživački uzorak čini 237 ravnatelja, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika škola koji su se odazvali istraživanju u Hrvatskoj i 252 ispitanika koji su se u Srbiji odazvali istraživanju. Cilj istraživanja je utvrđivanje prisutnosti liderskih svojstava i osobina kod zaposlenih u obrazovnim ustanovama Hrvatske i Srbije, a zadaci istraživanja realizirani su komparacijom odgovora ispitanika sa teritorija Hrvatske i Srbije u odnosu na procjenu profesionalnih svojstava, liderskih karakteristika, osobina ličnosti, ispitivanih tehnikom anketiranja i skaliranja, instrumentima u vidu upitnika i skala stavova. Dobiveni podaci obrađeni u statističkom SPSS paketu (deskriptivna analiza, faktorska analiza na ekstrahiranim Promax dimenzijama, korelacije i diskriminantne analize) ukazuju na povoljnije rezultate kod ispitanika iz Hrvatske, koji u odnosu na kolege u Srbiji, bolje prepoznaju liderske osobine.
Ključne riječi
menadžment u obrazovanju; zaposleni u školi; liderstvo; komparacija; Hrvatska; Srbija
Hrčak ID:
94328
URI
Datum izdavanja:
23.12.2012.
Posjeta: 2.776 *