Pregledni rad
Neke metode za razvoj kritičkog mišljenja učenika po ERR sustavu
Željka Bjelanović Dijanić
orcid.org/0000-0003-3528-9046
; Srednja škola Čazma, Hrvatska
Sažetak
U ovom radu govori se o vrlo važnoj sastavnici kurikulumskog sustava, o uvjetima učenja s posebnim naglaskom na nastavne strategije i metode poučavanja. Dan je pregled sistematizacije nastavnih strategija i metoda prema našim i stranim autorima. Tom popisu metoda dodane su i neke nove metode koje je autorica usvojila kroz program "Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje" te ih uspješno primjenjuje u nastavi matematike i informatike. Navodi se i nekoliko konkretnih primjera implementacije tih metoda u nastavi što se potkrjepljuje učeničkim radovima.
Opisuje se pojam kritičkog mišljenja kao obrazovnog ideala koji zauzima sve veću ulogu u nastavnoj praksi većine zemalja te se nudi jedan od modela poticanja razvoja kritičkog mišljenja kod učenika kroz tri etape nastavnog procesa: evokaciju, razumijevanje značenja i refleksiju uz naglasak na aktivno učenje. Međutim, isto tako postavlja se pitanje u kojoj mjeri metode navedene u radu doista potiču kritičko mišljenje kod učenika te jesu li nastavnici u Hrvatskoj osposobljeni da to i provedu.
Ključne riječi
aktivno učenje; ERR sustav; kritičko mišljenje; metode poučavanja; nastava; nastavne strategije; nastavni kurikulum; škola; uvjeti učenja
Hrčak ID:
94727
URI
Datum izdavanja:
27.12.2012.
Posjeta: 23.717 *