Prethodno priopćenje
Nastava − stavovi učitelja i nastavnika
Anđelka Peko
; Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Sažetak
Traženje nove strategije obrazovanja u Republici Hrvatskoj prisutno je desetljeće. Niz dokumenata zalaže se za napuštanje paradigme poučavanje-učenje te podržavanje drukčijega koncepta nastave. Važno je pozitivno određenje učitelja i nastavnika prema drukčijoj paradigmi nastave utemeljene na novijim teorijama učenja. Istraživanje nastave u osnovnim školama Osijeka i Slavonskog Broda provedeno je s ciljem analize stavova prema nastavi kod učitelja razredne nastave i nastavnika (profesora) predmetne nastave te utvrđivanja postojanja razlika prema nastavi između učitelja i nastavnika (profesora) kao i razlika između mlađih i starijih učitelja i nastavnika. Ispitanici (N=186) su bili učitelji i nastavnici osnovnih škola u Osijeku i Slavonskome Brodu. Dobiveni rezultati ukazuju na postojanje statistički značajne razlike u rezultatima Upitnika stavova prema nastavi između učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave. Rezultati dalje sugeriraju kako učitelji i nastavnici s dužim radnim stažem češće drže da je postojeći pristup nastavi primjeren i da nema potrebe što mijenjati.Sukladno navedenome, potrebno je učitelje i nastavnike uključiti u različite vidove cjeloživotne izobrazbe kako bi prihvatili izazov izgrađivanja drukčije koncepcije nastave.
Ključne riječi
nastava; stavovi nastavnika; stavovi učitelja
Hrčak ID:
94780
URI
Datum izdavanja:
26.12.2012.
Posjeta: 3.074 *