Prethodno priopćenje
NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku
Jadranka Garmaz
orcid.org/0000-0002-5239-1985
; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
U skladu s obrazovnim promjenama u svijetu, i hrvatski
Nacionalni okvirni kurikulum donosi značajnu promjenu obrazovne
paradigme: prelazak na kompetencijski sustav, učenička postignuća
i ishode učenja. Ekonomski i gospodarstveno uvjetovana promjena
obrazovne paradigme duboko mijenja sadržaje, načine i svrhu
učenja i poučavanja u školi. Tragom tih promjena autor u članku
analizira dimenzije religioznog učenja i ističe specifični sadržaj
religiozne kompetencije u školskom vjeronauku. Metoda je
prikazivačka i analitička. Rad se sastoji od tri poglavlja. U prvom
se skicira religiozno obrazovanje i nove smjernice obrazovanja kao
obrazovni standardi i kompetencije. U tom okviru autor odgovara
na pitanje: što je religiozno obrazovanje? Vjeronauk cilja izgradnji
kompleksne religiozne orijentacije koja pretpostavlja posjedovanje
strukturiranog religioznog znanja i sposobnost individualnog
pounutarnjenja religiozne tradicije. Religiozno znanje u semantičkoj,
sintaktičkoj i pragmatičkoj dimenziji sadržaj je drugog poglavlja.
Treće poglavlje raščlanjuje dimenzije religiozne kompetencije u
školskom vjeronauku: obrazovno znanje u sveobuhvatnom smislu
- znanje kao orijentacijska veličina za osobno tumačenje svijeta i
kao motivacija za doživotno sučeljavanje s religioznim sadržajima;
sposobnost izražavanja vlastitih religioznih sposobnosti i nadarenosti;
sposobnost aktiviranja u religioznoj zajednici; izgradnju religiozne komunikacijske sposobnosti te religiozno motivirano
oblikovanje života. Na kraju se skiciraju smjernice za razvoj religiozne
kompetencije u školskom vjeronauku.
Ključne riječi
obrazovni standardi; kompetencije; religiozno obrazovanje; vjeronauk; religiozna kompetencija
Hrčak ID:
94864
URI
Datum izdavanja:
14.1.2013.
Posjeta: 2.847 *