Stručni rad
Timska nastava kao inovativni pristup u obrazovanju na visokoškolskim ustanovama
Karmen Knežević
Marina Poje
Sažetak
Kako bi se postigla maksimalna motivacija i uspjeh u poučavanju studenata u visokoškolskom obrazovanju,
potrebno je rabiti različite nastavne oblike. Cilj je ovoga članka definirati timski oblik nastave
te identificirati prednosti i nedostatke ovakvog oblika nastave. U tu je svrhu održana timska nastava
engleskog jezika i fizike s jedanaest studenata druge godine preddiplomskog studija na Odjelu za fiziku
Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Tijekom istraživanja i pripreme za timsku nastavu
pojavio se niz otvorenih pitanja koje autorice/nastavnice u članku analiziraju te na njih daju odgovore.
Nakon održane timske nastave i stečenoga obostranog iskustva (nastavnice – studenti) utvrđeno je da
ovaj inovativni pristup i kooperativni proces pruža bogatije obrazovno okruženje kako za studente,
tako i za profesore, što povećava učinkovitost nastavnog procesa. Ovaj nastavni oblik omogućio je nastavnicima
i studentima ostvarivanje novih uloga u obrazovnom procesu, što predstavlja bitan čimbenik
u povećanju konkurentnosti fakulteta, sveučilišta i studijskih programa. Međutim stečeno iskustvo
je pokazalo da za uspješnu provedbu timske nastave postoje ključni, zajednički elementi članova tima
koji moraju biti usklađeni s kurikulom te ostalim sudionicima obrazovnog procesa.
Ključne riječi
oblici nastave; timska nastava; inovativni pristup; sveučilište
Hrčak ID:
94883
URI
Datum izdavanja:
3.12.2012.
Posjeta: 5.439 *