Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.21.4.04

ŽENE I RODNE ULOGE U POSTSUPKULTURNOJ TEORIJI: PRIMJER RAVE KULTURE

Rašeljka KRNIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 161 Kb

str. 885-900

preuzimanja: 1.138

citiraj


Sažetak

U sedamdesetima i do sredine osamdesetih godina u sociološkom razmatranju povezanosti mladih, stila i glazbenog ukusa dominirao je koncept supkulturne teorije birminghamske škole, međutim već na početku osamdesetih neki su autori počeli propitkivati neke od osnovnih postavki dotadašnjih shvaćanja supkultura. Premda će se termin "postsupkulturno" pojaviti već kod Chambersa 1987. godine, u supkulturni diskurs uvest će ga, sredinom devedesetih, Polhemus (1996.) i Muggleton (1997.). "Postsupkulturne teorije" zajednički je naziv za cijeli spektar koncepata i teorija s početka devedesetih, koje se i dalje bave sličnim fenomenima okupljanja mladih, ali koje više ne ustraju na zaključcima i pojmovnom aparatu supkulturnoga koncepta. Uz brojna područja kritike koja se odnose na problem klasne analize, pitanje otpora, neuvažavanje lokalnoga konteksta, ulogu medija itd., jedno od najznačajnijih odnosi se na zanemarivanje uloge žena u supkulturnim prostorima te jednodimenzionalno shvaćanje rodnih uloga i prirode seksualnosti. Postsupkulturne studije donose znatno više analiza koje ulogu žene u supkulturnim praksama i kulturnoj produkciji smještaju u središte svojeg interesa te otvaraju pitanja ženskog iskustva i ženske perspektive supkulturnog iskustva, a istraživanja raznih scena elektroničke glazbe upozorila su na rave kulturu kao distinktivni "supkulturni" prostor unutar kojeg dolazi do redefiniranja tradicionalnih rodnih uloga te značenja seksualnosti kroz promijenjene komunikacijske i interakcijske prakse.

Ključne riječi

birminghamska škola, post-subkulturna teorija, rodne uloge, rave kultura

Hrčak ID:

95284

URI

https://hrcak.srce.hr/95284

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.683 *