Market-Tržište, Vol. 24 No. 2, 2012.
Pregledni rad
Ključ napretka na hiperkonkurentnim tržištima: organizacijska “hiperfleksibilnost”
James Carlopio
; Faculty of Business, Technology and Sustainable Development
Michael Harvey
; University of Mississippi & Bond University
Timothy Kiessling
; Faculty of Business, Technology and Sustainable Development
Sažetak
Današnji globalni način promišljanja zahtijeva fleksibilnost i sposobnost brzog uvođenja organizacijskih promjena na svim razinama. Organizacijska se fleksibilnost postiže kada se, u slučaju potrebe, bilo koja komponenta organizacije i bilo koji pojedinac unutar nje mogu prilagoditi. Do sada smo se ograničavali izjednačujući organizacijsku fleksibilnost sa specifičnim, uže postavljenim vrstama fleksibilnosti kao što su strateška i operativna fleksibilnost te fleksibilnost radne snage. U radu primjenjujemo klasični Katz i Kahnov otvoreni sustav poimanja organizacije i njezinih podsustava radi postavljanja širega pojma organizacijske fleksibilnosti. Potom prikazujemo na koji se način pojedine vrste fleksibilnosti, proučene kroz literaturu do danas, uklapaju u navedene podsustave te upućujemo na to kako primjena okvira otvorenog sustava ne samo da pojam organizacijske fleksibilnosti zasniva na teoriji otvorenih sustava, nego i pojašnjava načine fleksibilizacije organizacija i pojedinaca radi postizanja uspjeha na današnjim hiperkonkurentnim tržištima.
Ključne riječi
globalizacija; hiperkonkurentnost; hiperfleksibilnost; globalni način promišljanja
Hrčak ID:
95513
URI
Datum izdavanja:
23.12.2012.
Posjeta: 2.378 *