Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Dijalektika medijske moći i izborno građansko ponašanje ( Hrvatski parlamentarni izbori 2003)

Mario Plenković
Slobodan Hadžić
Mladen Kučiš


Puni tekst: hrvatski pdf 1.437 Kb

str. 1-21

preuzimanja: 1.303

citiraj


Sažetak

U radu je provedeno istraživačko, politološko i komunikološko istraživanje dijalektike medijske /ne/moći u procesu izbornog građanskog ponašanja na primjeru hrvatskih parlamentarnih izbora 2003. godine. Istraživanje obuhvaća vremenske granice od 1. rujna do 30. studenoga 2003. godine. Izabrana metodologija i primijenjene istraživačke metode usklađene su sa suvremenim istraživačkim trendovima koji se primjenjuju u sličnim medijskim istraživanjima i istraživanjima izbornih i političkih kampanja. Autori ukazuju na svu složenost proučavanja ove problematike koja zaokuplja pažnju recentne komunikološke i politološke znanstvene javnosti. Polazna istraživačka hipoteza u potpunosti je potvrdila predviđane istraživačke rezultate. Autorska istraživačka koncentracija usredotočena je na ispitivanje međusobnih korelacija između medijske zastupljenosti političkih opcija, osoba i izbornog građanskog ponašanja. Provedena je i induktivno-deduktivna analiza medijskog predstavljanja u korelaciji s utrošenim financijskim sredstvima za promidžbu i propagandnu kampanju. Dobiveni rezultati pokazuju da ne postoji značajniji uzročno posljedični odnos između medijske zastupljenosti i izbornog građanskog ponašanja. U zaključnom interpretiranju dobivenih rezultata je vidljivo da se stavovi o izbornoj preferenciji birača, prije izborne kampanje, nisu bitno izmijenili tijekom medijske promidžbene i propagandne izborne građanske izloženosti.

Ključne riječi

mediji; javnost; istraživanje medija; parlamentarni izbori; medijska kampanja

Hrčak ID:

9241

URI

https://hrcak.srce.hr/9241

Datum izdavanja:

28.3.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.056 *