Informatologia, Vol. 39 No. 4, 2006.
Izvorni znanstveni članak
Softverska rješenja u marketing istraživanju za otkrivanje znanja u bazama podataka pomoću fuzzy klasteriranja
Brano Markić
Dražena Tomić
Sažetak
Otkrivanje znanja u bazama podataka je proces identificiranja novih, validnih, korisnih i razumljivih paterna i modela iz podataka pohranjenih u bazama podataka. Data mining je samo jedan korak u tom procesu, a on ima zadatak pronaći i otkriti paterne i modele. Postoji više data mining algoritama za klasteriranje. Klasteriranje pripada nenadziranom učenju (unsupervised learning), a ono je postupak grupiranja podataka u klase tako da je sličnost najveća između podataka u jednoj klasi a razlika što veća u odnosu na podatke u drugoj klasi. U radu je razvijen konceptualni model integracije i odgovarajuće programsko rješenje, klasteriranja podataka pohranjenih u skladištu podataka. Rješenje je u marketing funkcijskom području a integracija skladišta podataka i data mining algoritma pokazuje zadovoljavajuću implementacijsku snagu.
Ključne riječi
otkrivanje znanja; data mining; skladište podataka; algoritmi za klasteriranje
Hrčak ID:
9251
URI
Datum izdavanja:
23.12.2006.
Posjeta: 2.698 *