Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Softverska rješenja u marketing istraživanju za otkrivanje znanja u bazama podataka pomoću fuzzy klasteriranja

Brano Markić
Dražena Tomić


Puni tekst: engleski pdf 612 Kb

str. 240-244

preuzimanja: 946

citiraj


Sažetak

Otkrivanje znanja u bazama podataka je proces identificiranja novih, validnih, korisnih i razumljivih paterna i modela iz podataka pohranjenih u bazama podataka. Data mining je samo jedan korak u tom procesu, a on ima zadatak pronaći i otkriti paterne i modele. Postoji više data mining algoritama za klasteriranje. Klasteriranje pripada nenadziranom učenju (unsupervised learning), a ono je postupak grupiranja podataka u klase tako da je sličnost najveća između podataka u jednoj klasi a razlika što veća u odnosu na podatke u drugoj klasi. U radu je razvijen konceptualni model integracije i odgovarajuće programsko rješenje, klasteriranja podataka pohranjenih u skladištu podataka. Rješenje je u marketing funkcijskom području a integracija skladišta podataka i data mining algoritma pokazuje zadovoljavajuću implementacijsku snagu.

Ključne riječi

otkrivanje znanja; data mining; skladište podataka; algoritmi za klasteriranje

Hrčak ID:

9251

URI

https://hrcak.srce.hr/9251

Datum izdavanja:

23.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.729 *