Medijske studije, Vol. 3 No. 6, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Uloga publika u upravljanju medijima: zapostavljena dimenzija medijske pismenosti
Uwe Hasebrink
; Institut Hans Bredow, Sveučilište u Hamburgu, Hamburg, Njemačka
Sažetak
Poimanje medijske pismenosti često uključuje i dimenziju participacije medijskih korisnika u regulaciji medija ili, šire, u upravljanju medijima. Pritom pismenost ne znači samo to da medijski korisnici imaju mogućnost sudjelovanja u komunikaciji koja je povezana s medijima nego i da su uključeni u oblikovanje tehničkih, političkih i ekonomskih preduvjeta za komunikacijske procese. Ipak, čini se da je taj aspekt prilično zapostavljen kada je riječ o empirijskim istraživanjima o uzorcima i razinama medijske pismenosti. Stoga kada se govori o medijskim korisnicima kao dionicima u upravljanju medijima, to zvuči nepoznato i nekako čudno: medijske politike i medijska regulacija uglavnom su kreirane za medijske korisnike i njihove interese – ili ponekad čak i protiv njihovih interesa – ali gotovo ih nikada ne kreiraju korisnici sami. Ovaj članak predlaže konceptualno pojašnjenje potencijalnih uloga publike te ih tumači u odnosu na konkretne instrumente koji bi mogli pomoći ojačati taj aspekt medijske pismenosti, a time i ulogu publika u upravljanju medijima.
Ključne riječi
uključenost publike; upravljanje medijima; medijska pismenost; građanstvo
Hrčak ID:
96365
URI
Datum izdavanja:
17.12.2012.
Posjeta: 4.706 *