Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uloga publika u upravljanju medijima: zapostavljena dimenzija medijske pismenosti

Uwe Hasebrink ; Institut Hans Bredow, Sveučilište u Hamburgu, Hamburg, Njemačka


Puni tekst: engleski pdf 359 Kb

str. 58-72

preuzimanja: 2.959

citiraj


Sažetak

Poimanje medijske pismenosti često uključuje i dimenziju participacije medijskih korisnika u regulaciji medija ili, šire, u upravljanju medijima. Pritom pismenost ne znači samo to da medijski korisnici imaju mogućnost sudjelovanja u komunikaciji koja je povezana s medijima nego i da su uključeni u oblikovanje tehničkih, političkih i ekonomskih preduvjeta za komunikacijske procese. Ipak, čini se da je taj aspekt prilično zapostavljen kada je riječ o empirijskim istraživanjima o uzorcima i razinama medijske pismenosti. Stoga kada se govori o medijskim korisnicima kao dionicima u upravljanju medijima, to zvuči nepoznato i nekako čudno: medijske politike i medijska regulacija uglavnom su kreirane za medijske korisnike i njihove interese – ili ponekad čak i protiv njihovih interesa – ali gotovo ih nikada ne kreiraju korisnici sami. Ovaj članak predlaže konceptualno pojašnjenje potencijalnih uloga publike te ih tumači u odnosu na konkretne instrumente koji bi mogli pomoći ojačati taj aspekt medijske pismenosti, a time i ulogu publika u upravljanju medijima.

Ključne riječi

uključenost publike; upravljanje medijima; medijska pismenost; građanstvo

Hrčak ID:

96365

URI

https://hrcak.srce.hr/96365

Datum izdavanja:

17.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.706 *