Medijske studije, Vol. 3 No. 6, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Kritički pogled na istraživanja medijske pismenosti u Španjolskoj: Obrazovni i politički izazovi
Carmen Marta-Lazo
; Sveučilište u Zaragozi, Zaragoza, Španjolska
María del Mar Grandío Pérez
; Katoličko sveučilište San Antonio, Murcia, Španjolska
Sažetak
Članak donosi kritički pogled na tradiciju istraživanja medijske pismenosti u Španjolskoj s ciljem da se ispita kako se španjolski znanstvenici suočavaju s izazovima u javnim politikama, osobito pak s izazovima u školskom kurikulumu koji se tiče medijske pismenosti. Istraživanje medijske pismenosti (šp. educomunicación) u Španjolskoj je opstalo zbog interesa znanstvenika, ali i drugih društvenih grupa, poput novinara ili školskih učitelja, koji su podigli razinu osviještenosti javnosti o potrebi razvijanja kritičkog i kreativnog načina učenja o medijima. Ovaj će članak dati pregled europskog i latinskoameričkog naslijeđa medijske pismenosti u Španjolskoj, glavnih postojećih istraživačkih grupa i projekata koji se temelje na obrazovanju za medije te akademskih politika koje se odnose na digitalne kompetencije u formalnom obrazovanju. Konačno, ovaj će članak dati preporuke za obrazovanje i politike koje će potaknuti stvaranje veće suradnje između znanstvenika, medija i građana u europskom i latinskoameričkom kontekstu.
Ključne riječi
medijska pismenost; educomunicación; model višestrukih kompetencija; digitalna pismenost; Španjolska
Hrčak ID:
96390
URI
Datum izdavanja:
17.12.2012.
Posjeta: 3.040 *