Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

RECEPCIJA SOVJETSKOGA TEATRA U RIJEČKOJ KAZALIŠNOJ POVIJESTI

Iva Rosanda Žigo ; Filozofski fakultetr Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 221 Kb

str. 445-462

preuzimanja: 545

citiraj


Sažetak

Prihvaćanje teorije i tehnike glume što ih je svojim Sistemom inaugurirao K. S. Stanislavski u poslijeratnoj se hrvatskoj kazališnoj umjetnosti poistovjećivalo s priklanjanjem i odobravanjem onih ideja koje je zastupala tada dominantna politička misao. Slučaj je to i riječkoga teatra pa je o isključivo estetskom utjecaju Stanislavskoga u razdoblju prevladavajuće socrealističke književne koncepcije (tijekom kojega je i sovjetski teatar predstavljao u nas jedinu ispravnu orijentaciju u promišljanju kazališnoga čina) gotovo nemoguće govoriti. Nasljedovanje je, doduše, tek ponekih segmenata što ih je u kontekstu psihološkoga realizma zagovarao ovaj ruski redatelj i glumac u povijesti riječkih kazališnih izvedbi ipak razvidno, i to nerijetko zapravo nakon 1952. godine. Iz toga ćemo se razloga, u drugom dijelu
ovoga rada, nešto više osvrnuti upravo na izvedbu dramatiziranoga Krležina romana Na rubu pameti premijerno prikazanoga u Rijeci 1965. godine.

Ključne riječi

M. Krleža, Na rubu pameti, povijest riječkoga kazališta, psihološki realizam, K. S. Stanislavski

Hrčak ID:

98692

URI

https://hrcak.srce.hr/98692

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 823 *