Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.02.02
Prostorna analiza upisnih područja osnovnih škola u Gradu Zagrebu
Luka Valožić
orcid.org/0000-0001-5696-0367
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb
Petra Radeljak
orcid.org/0000-0003-2738-4035
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb
Renata Žiković
orcid.org/0000-0001-5008-9208
; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Sažetak
U radu je provedena prostorna analiza upisnih područja državnih (redovnih) osnovnoškolskih ustanova u Gradu Zagrebu. Prostorna analiza provedena je na temelju podataka prikupljenih od nadležnih gradskih službi te Državnog zavoda za statistiku, koji su objedinjeni u bazu podataka, odnosno kartirani, obrađeni i vizualizirani pomoću GIS aplikacija. Ustanovljeno je da upisna područja definirana Odlukom o mreži osnovnih škola na području Grada Zagreba iz 2007. prelaze granice gradskih četvrti, naselja, pa čak i županije, diskontinuirana su i međusobno se prožimaju. Značajni broj kućnih brojeva dodijeljenih određenim upisnim područjima izlazi izvan GUP-om preporučenog obuhvata od šesto metara. Istražene su prosječne i maksimalne udaljenosti pripadajućih kućnih brojeva od osnovnih škola, koje također prelaze udaljenost od šesto metara. Bufferi izrađeni na temelju adresa osnovnih škola i preklopljeni sa slojevima podataka o korištenju i namjeni prostora u Gradu Zagrebu upućuju na kvalitetu okruženja pojedinih škola i potencijalne prijetnje u njihovu susjedstvu. Analiza je pokazala značajne razlike u korištenju i namjeni prostora u okruženju škola.
Ključne riječi
upisno područje; osnovne škole; prostorna analiza; GIS; Grad Zagreb
Hrčak ID:
99627
URI
Datum izdavanja:
1.4.2013.
Posjeta: 5.311 *