Biblijski pogledi, Vol. 9 No. 1-2, 2001.
Pregledni rad
Grijeh
John M. Fowler
; General Conference of SDA, Washinghton D.C. SAD
Sažetak
Nigdje u literaturi problem grijeha nije tako ozbiljno obrađen kao u Bibliji. Njezine prve stranice grafički oslikavaju dolazak grijeha u povijest čovječanstva, a završne stranice pobjedonosno objavljuju brisanje grijeha iz svemira. Između početka i kraja opisana je
stalna borba čovjeka s grijehom i Božje obećanje i sredstva za otkup od grijeha. Božji odnos prema čovječanstvu, usmjeren na uklanjanje grijeha i izmirenje s čovječanstvom koje je dobilo oprost, jedna je od glavnih tema Svetoga pisma. Pavao ovu temu izražava bolje od ikoga: “Njega koji je bio bez ikakva grijeha Bog učini mjesto nas grijehom, da mi u njemu postanemo pravednošću Božjom.” (2 Kor 5,21)
Suvremena kultura odbacuje grijeh i prikazuje ga kao zaokupljenost nekolicine lakovjernih koji Bibliju uzimaju ozbiljno. Grijeh se može promatrati kao problem ponašanja koji nema nikakve veze ni s Bogom ni s bilo kakvim božanskim pravilom za ljudski život, ili
ga se može smatrati moralnim nesavršenstvom koje se pripisuje nedostatku u ljudskom razvoju ili iznenadnoj eksploziji emocionalne neuravnoteženosti ili biološkom nagonu.
Međutim, Biblija prikazuje grijeh kao pojavu koja se prepriječila između Stvoritelja i čovjeka i izazvala stvaranje ponora između Boga i ljudskog roda. Ponor je toliko dubok i s ljudske strane nepremostiv, da je Bog morao poslati svojega Sina Isusa (Iv 3,16) da “mjesto
nas [postane] grijehom” da bi Bog “u Kristu svijet sa sobom pomirio ne ubrajajući im opačina njihovih” (2 Kor 5,21.19). Kako defi nirati grijeh? Što ga u božansko-ljudskim odnosima čini tako ozbiljnim? Kako je nastao? U čemu leži njegova snaga? Ova i druga
pitanja sadržaj su ovog članka, u kojemu problemu grijeha pristupamo iz perspektive Biblije i kršćanske povijesti.
Ključne riječi
Slika-Božja; grijeh; posljedice-grijeha
Hrčak ID:
99739
URI
Datum izdavanja:
10.12.2001.
Posjeta: 7.422 *