Magistra Iadertina, Vol. 7 No. 1, 2012.
Izvorni znanstveni članak
POVEZANOST ZAVIČAJNOG IDENTITETA I MUZEJSKOG ISKUSTVA UČENIKA
Tamara Kisovar Ivanda
orcid.org/0000-0001-7556-6955
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Ivana Batarelo-Kokić
; Filozofski fakultet u Splitu
Sažetak
U radu je predstavljena ideja o osobnom identitetu muzejskog posjetitelja, u našem slučaju učenika, kao temelju doživljaja muzeja i njegovih sadržaja. Ideja je promišljana u istraživanju zavičajnih dimenzija učeničkoga muzejskog iskustva. Međusobni odnos zavičajnog identiteta učenika i njegove percepcije muzejskih sadržaja, promatran je na primjeru proučavanja dimenzija učeničkih percepcija u skupini učenika drugih i četvrtih razreda Osnovne škole iz Benkovca. Iako u Benkovcu djeluje Zavičajni muzej grada Benkovca, zavičajne dimenzije muzejskog iskustva praćene su u Muzeju antičkog stakla u Zadru. Time se u raznolikosti ukupnog muzejskog postava omogućilo praćenje učeničke usmjerenosti na povijesno-arheološke sadržaje benkovačkoga zavičajnog prostora, kao integrirane dijelove ukupnog postava. U istraživanju je korištena kombinirana metodologija. Kvantitativni su podatci prikupljani anketnim upitnikom, a kvalitativni slobodnim pisanim iskazima i crtežima učenika te iskazima njihovih učitelja, prikupljenim polustrukturiranim intervjuima. U zaključku rada je objašnjena povezanost usmjerenosti i sadržajnog strukturiranja učeničke percepcije muzejskih predmeta i zavičajne dimenzije muzejskog doživljaja učenika, dakle njihovog zavičajnog identiteta.
Ključne riječi
zavičajni identitet; zavičajne dimenzije muzejskog doživljaja; percepcija muzejskih sadržaja
Hrčak ID:
99887
URI
Datum izdavanja:
20.12.2012.
Posjeta: 2.342 *