Informatologia, Vol. 46 No. 1, 2013.
Izvorni znanstveni članak
TURIZAM I POSLOVANJE PUTEM WEBA: SEMANTIČKA PARADIGMA KAO PREDUVJET USPJEŠNOSTI
Mislav Šimunić
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci, Opatija, Hrvatska
Ljubica Pilepić
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci, Opatija, Hrvatska
Maja Šimunić
; Liburnia Riviera Hoteli, Opatija, Hrvatska
Sažetak
Razvoj tehnologije u mnogočemu determinira poslovne koncepte i način odvijanja poslovnih procesa na svim razinama poslovanja. Poslovanje u turizmu danas se nemože niti zamisliti bez integracije interneta i weba u svakodnevnoj poslovnoj praksi. Semantički web (koji se bavi aspektima značenja) je proširenje World Wide Weba promatrano kroz integraciju “stroja”, tehnologije i ljudske inteligencije (ljudskog mozga), a često se opisuje na različite načine kao utopijska vizija, web podatak ili pak promjena paradigme u svakodnevnom korištenju weba. Suvremeno poslovanje putem weba polazi od bihevioralnog pristupa svih involviranih u poslovni proces, posebice u segmentu on line promocije pri čemu bi temelj dinamike određenog web site-a trebao biti automatizam upravljan ponderiranim razultatima semantičke analize. Poslovanje putem weba sve je značajnije i dominantnije u poslovanju. Poslovni subjekti u turizmu moraju se suvremenim trendovima i promijenama stalno prilagođavati kako bi ne samo zadržali konkurentnosti učinkovito pozitivno djelovali na zadovoljstvo korisnika svoga “weba” i na svoje poslovanje uopće, već da bi i opstali. Glavna značajka ovoga rada jest predstavljanje bihevioralnog modela poslovanja u turizmu predstavljenog kroz prizmu semantičkog weba.
Ključne riječi
e-poslovanje; turizam; semantika; web; semantička paradigma
Hrčak ID:
100101
URI
Datum izdavanja:
23.3.2013.
Posjeta: 2.542 *