Ostalo
KINEZIOLOŠKI SADRŽAJI I SLOBODNO VRIJEME UČENICA I UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI U 2007. I 2012. GODINI
Ivan Prskalo
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 628 učenica i učenika od 1. do 4. razreda (dobi 7 – 10 godina) u 2007. i 2012. godini. Pokazala se niska frekvencija odgovora koji predmet Tjelesna i zdravstvena kultura po značenju za budući život stavljaju na prvo mjesto u 2007. godini (13%) odnosno 18% u 2012. godini. Preferencija prema predmetu je značajno smanjena u 2012. godini sa 37% na 27%. U 2012. provedba slobodnog vremena u nekoj karakterističnoj statičnoj aktivnosti značajno je viša (44%) nego u nekoj kineziološkoj aktivnosti (25%), za razliku od 2007. kada je u statičnoj aktivnosti provođeno 27% u donosu na 17% vremena provedenog u kineziološkoj aktivnosti. Problemi današnje civilizacije – prekomjerna težina i različiti poremećaji zdravlja – sve su prisutniji i u mladih. Slobodno vrijeme djece i mladeži sve se više koristi za aktivnosti kojima nije potreban gotovo nikakav mišićni napor. Spol je presudan čimbenik kod preferencije školskih predmeta, ali ne i procjene njihova značenja u 2012. godini. Pri tome je u školi u kineziološkim izvannastavnim aktivnostima i dalje značajno manji broj učenica i učenika nego u izvanškolskim kineziološkim aktivnostima. To je i dalje pokazatelj nespremnosti škole da udovolji potrebama učenika. Posljedice suvremenog načina života mogu se u značajnoj mjeri kompenzirati kineziološkim programima. Potrebno je stoga prihvatiti činjenicu da je jedna od osnovnih odgojnih zadaća škole stvaranje navike tjelesnoga vježbanja, što bi trebalo postati temeljem cjeloživotne pozitivne navike svakodnevnoga vježbanja.
Ključne riječi
dinamika; kineziološka aktivnost; učenici; primarno obrazovanje; slobodno vrijeme
Hrčak ID:
100096
URI
Datum izdavanja:
27.3.2013.
Posjeta: 2.609 *