Prethodno priopćenje
ORGANIZACIJA TJELOVJEŽBE KAO PREDUVJET KVALITETNOG RAZVOJA MOTORIČKIH SPOSOBNOSTI KOD ŠKOLSKE DJECE
Živorad Marković
; Faculty of Education in Jagodina, University of Kragujevac
Emina Kopas-Vukašinović
; Faculty of Education in Jagodina, University of Kragujevac
Sažetak
U ovom radu autori razmatraju značenje organiziranja tjelovježbe u svrhu razvoja sposobnosti školske djece. Vodeći se teorijskim temeljima da fizički razvoj djeteta predstavlja temelj njegova cjelokupnog razvoja, te da su fine motoričke vještine određene razvojem grube motorike, autori ističu značenje sadržaja i strukture programa tjelovježbe u nižim razredima osnovne škole. Učinci kultiviranja dječjeg razvoja u predškolskom periodu vidljivi su kod djece u nižim razredima osnovne škole.
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi određuje li, i u kojoj mjeri, različita organizacija pripremnoga dijela nastave tjelovježbe, razlike u razvoju motoričkih sposobnosti djece mlađega osnovnoškolskog uzrasta. Uporabom eksperimentalne metode, ispitivani su učinci produženoga pripremnog dijela nastavnog sata. Taj je dio ostvaren kroz sustav vježbi za koje se pretpostavlja da imaju utjecaja na transformaciju motoričkih sposobnosti u odnosu na strukturu sata s uobičajenim trajanjem određenih dijelova. Utvrđeno je da određeno povećanje kretanja tijekom tjelovježbe može značajno pridonijeti boljem razvoju motoričkih sposobnosti. Te sposobnosti utječu na pravilan tjelesni razvoj i bolje zdravlje, što je i opći cilj nastave tjelesne i zdravstvene kulture.
Ključne riječi
struktura sata; pripremni dio sata tjelesne i zdravstvene kulture; program tjelesne i zdravstvene kulture
Hrčak ID:
100100
URI
Datum izdavanja:
27.3.2013.
Posjeta: 2.996 *