Professional paper
Poimanje pravednosti uz pomoć književnosti
J. Cynthia McDermott
orcid.org/0000-0002-5862-2668
; Antioch University, Los Angeles, CA
Abstract
Članak se zasniva na stajalištu da književnost pruža mnoge načine uspostavljanja sadržajnih diskusija s učenicima. Priče su izvrsno sredstvo za poticanje kritičkoga mišljenja, a potom i djelovanja. Potaknuti učenike na jasno izražavanje svojega mišljenja značajan je nastavni cilj u današnjem vremenu međunarodnoga zanimanja za javno djelovanje. U radu se prikazuje nekoliko iznimno prikladnih primjera dječjih knjiga čije priče mogu ohrabriti čitatelje da zauzmu stajalište i ponašaju se kao ‘borci za pravdu’. Opisuju se dvije razredne aktivnosti, Sastanak u gradskoj vijećnici i Uspostavljeno proturječje, te se prikazuje njihova primjena u nastavi na primjerima obrade dječjih knjiga i slikovnica Franka Ascha, Sama Swopea, Paula Fleischmana i Martina Waddella.
Keywords
književnost; dječja književnost; društvena pravednost; borac za pravdu; razredne aktivnosti; odgoj za demokraciju; osnaživanje
Hrčak ID:
100487
URI
Publication date:
30.12.2012.
Visits: 2.451 *