Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5
Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture
Rašeljka Krnić
orcid.org/0000-0002-2370-433X
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Potreba za modificiranjem ili odbacivanjem pojma subkulture javlja se
početkom devedesetih, uglavnom kao reakcija na pojavu plesne elektronske glazbe i
kulture koja oko nje nastaje. Upravo na tom primjeru postavlja se teza o promjenjivoj
i kompleksnoj prirodi suvremenih mladenačkih kulturnih praksi, formi i stilova koji,
da bi se razumjeli, zahtijevaju novu perspektivu i nove analitičke alate. Osim što su
rave-kultura i različite scene elektronske glazbe poslužile kao “teren” na kojem se
propituju postavke birminghamske interpretacije subkultura u okviru šire teorijske
rasprave o primjenjivosti općih pojmova, kao što su klasa, otpor, stil, itd., neki su se
autori pozabavili analizom specifičnih elemenata koji konstituiraju taj mikrosvijet, i to
nastojanjem rekonstrukcije organizacijske logike, praksa, rituala, motiva i “struktura
osjećaja” koji stoje iza toga mladenačkog pokreta. Rad se bavi pregledom i analizom
pojedinih postsubkulturnih koncepata koji iz različitih perspektiva i iz drugačijih
teorijskih pozicija analiziraju dvije najvažnije (sub)kulturne prakse kojima je definiran
svijet elektronske glazbe i rave-kulture – konzumaciju droga i ples.
Ključne riječi
postsubkulturna teorija; rave-kultura; elektronska glazba; ecstasy; droge; ples
Hrčak ID:
101797
URI
Datum izdavanja:
14.5.2013.
Posjeta: 5.125 *