Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ODGOJ ODRASLIH

Nikola Pastuović orcid id orcid.org/0000-0002-7385-5988


Puni tekst: hrvatski pdf 114 Kb

str. 7-20

preuzimanja: 4.067

citiraj


Sažetak

U radu se problematizira fenomen odgoja odraslih u kontekstu socijalizacije. U tu svrhu se operacionalno definiraju pojmovi učenje, obrazovanje, odgoj i iskustveno učenje. Prikazuju se različiti oblici učenja i objašnjava zbog čega nisu svi oblici učenja jednako uspješni za učenje kognitivne, odnosno čuvstvene i motivativne sastavnice sadržaja učenja. Navode se razlozi zbog kojih škola više obrazuje nego što odgaja te zašto odrasli afektivne sadržaje uče teže nego djeca i mladi. Objašnjava se zbog čega odrasli, usprkos tome, u situacijama ovisnosti uče nove vrijednosti, stavove i navike te mijenjaju postojeće jednako efikasno kao i mladi. Zaključuje se da je odrasle teško (pre)odgajati ali da oni vrijednosti, stavove i navike uče efikasno izvanodgojnom socijalizacijom. Učinci izvanodgojne situacije mogu poništiti rezultate ranijega odgoja.

Ključne riječi

Izvanodgojna socijalizacija; obrazovanje; odgoj; socijalizacija; učenje

Hrčak ID:

103670

URI

https://hrcak.srce.hr/103670

Datum izdavanja:

11.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.859 *