Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Integracija GNSS-a i odometra za potrebe željezničkog prometa

Matija Nekić ; diplomski studij, Geodetski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Nikola Marincel ; diplomski studij, Geodetski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Borna Koružnjak ; diplomski studij, Geodetski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.050 Kb

str. 67-71

preuzimanja: 1.044

citiraj


Sažetak

U ovom članku prikazano je trenutno stanje infrastrukture željezničkog prometa unutar zemalja Europske Unije i Japana, posebno s aspekta sigurnosti prometa i kontrole kretanja kompozicija. Kao inspiracija istraživačkom radu korištena je šokantna informacija o manjku interoperabilnosti unutar željeznica Europske unije te činjenica da pojedini vlakovi moraju na svojim lokomotivama imati i do 25 različitih senzora za signalizaciju (Thalys). Detaljno je obrađeno i opisano trenutno stanje europskog sustava za kontrolu vlakova (ETCS) i pripadne razine. Dotaknuta je tema uporabe GNSS-a i odometra u svrhu poboljšanja navigacije te smanjenja troškova rada samih željeznica. Ukratko je opisana švedska tvornica ležaja (SKF) te njena važnost u poboljšanju kvalitete rada željeznica i općeniti doprinos željezničkom prometu diljem svijeta. Detaljni opisi i mogućnosti primjene zadnje generacije skf Axletronic odometara i mogućnosti njegove implementacije na postojeće i nove vlakove su detaljno opisane. Naposljetku daje se prikaz Integrail sustava kao novog standarda u svijetu željezničkog prometa, njegova uspostava, prednosti i svrha

Ključne riječi

željeznički promet; GNSS; odometar; ETCS; integrail; SKF; integracija senzora

Hrčak ID:

103972

URI

https://hrcak.srce.hr/103972

Datum izdavanja:

20.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.082 *