Stručni rad
Integracija GNSS-a i odometra za potrebe željezničkog prometa
Matija Nekić
; diplomski studij, Geodetski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Nikola Marincel
; diplomski studij, Geodetski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Borna Koružnjak
; diplomski studij, Geodetski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovom članku prikazano je trenutno stanje infrastrukture željezničkog prometa unutar zemalja Europske Unije i Japana, posebno s aspekta sigurnosti prometa i kontrole kretanja kompozicija. Kao inspiracija istraživačkom radu korištena je šokantna informacija o manjku interoperabilnosti unutar željeznica Europske unije te činjenica da pojedini vlakovi moraju na svojim lokomotivama imati i do 25 različitih senzora za signalizaciju (Thalys). Detaljno je obrađeno i opisano trenutno stanje europskog sustava za kontrolu vlakova (ETCS) i pripadne razine. Dotaknuta je tema uporabe GNSS-a i odometra u svrhu poboljšanja navigacije te smanjenja troškova rada samih željeznica. Ukratko je opisana švedska tvornica ležaja (SKF) te njena važnost u poboljšanju kvalitete rada željeznica i općeniti doprinos željezničkom prometu diljem svijeta. Detaljni opisi i mogućnosti primjene zadnje generacije skf Axletronic odometara i mogućnosti njegove implementacije na postojeće i nove vlakove su detaljno opisane. Naposljetku daje se prikaz Integrail sustava kao novog standarda u svijetu željezničkog prometa, njegova uspostava, prednosti i svrha
Ključne riječi
željeznički promet; GNSS; odometar; ETCS; integrail; SKF; integracija senzora
Hrčak ID:
103972
URI
Datum izdavanja:
20.6.2013.
Posjeta: 2.082 *