Izvorni znanstveni članak
Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole
Matjaž Duh
orcid.org/0000-0003-0641-3204
; Učiteljski fakultet Sveučilište u Mariboru
Andreja Kljajič
; Učiteljski fakultet Sveučilište u Mariboru
Sažetak
U članku je predstavljeno istraživanje provedeno na uzorku od 140 učenika od prvog do trećeg razreda slovenskih osnovnih škola, odnosno, učenika u dobi od šest do devet godina. U istraživanju smo pratili nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti navedenih učenika. Analiza rezultata pokazala je da s obzirom na uzrast i spol u prvom i drugom razredu ne postoje veće razlike u načinu na koji učenici gledaju, percipiraju i primaju umjetničko djelo. Isto tako, ni u trećem razredu ne postoje statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica s aspekta likovne aprecijacije. Usporedba rezultata aritmetičkih sredina s aspekta spola u svim razredima ukazuje na nešto viši nivo likovne aprecijacije kod djevojčica. Rezultati praćenja cjelokupnog nivoa likovno aprecijativnih sposobnosti učenika pojedinih razreda pokazuju da postoje statistički značajne razlike u dostignutom nivou likovne apreciacije u korist starijih učenika. Cilj istraživanja bio je poboljšati likovno-pedagošku praksu i osvijestiti značenje likovne aprecijacije koja pridonosi boljoj percepciji i recepciji umjetničkih radova.
Ključne riječi
likovna apreciacija; likovno-aprecijativne sposobnosti; osnovna škola; percepcija; recepcija
Hrčak ID:
105320
URI
Datum izdavanja:
15.7.2013.
Posjeta: 1.551 *