Izvorni znanstveni članak
RELACIJE MOTORIČKIH SPOSOBNOSTI I MOTORIČKIH ZNANJA KOD UČENIKA U DOBI OD 11 GODINA
Bojan Babin
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Tonči Bavčević
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Lidija Vlahović
; Faculty of Philosophy, University of Split
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja relacija između motoričkih sposobnosti i motoričkih znanja reprezentativnih nastavnih tema službenog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture za učenike petih razreda osnovne škole. Sukladno navedenom, na uzorku od 152 učenika u dobi od 11 godina primijenjen je 21 test za procjenu motoričkih sposobnosti te 7 testova za procjenu motoričkih znanja. Rezultati korelacijske analize ukazali su na visok stupanja linearne povezanosti dvaju promatranih skupova. Kanoničkom korelacijskom analizom izolirana su dva značajna kanonička korijena. Prvi korijen definiran je relacijama između testova Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“, Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta, Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) te Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) s koordinacijom, brzinom frekvencije pokreta te statičkom i eksplozivnom snagom. Drugi korijen definiraju dvije relacije. Prva ukazuje na povezanost rezultata testa Stoj na rukama uz okomitu plohu s faktorima snage, ravnotežom, fleksibilnošću te koordinacijom, dok se druga zasniva na povezanosti testova Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) te Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) s repetitivnom snagom trupa te eksplozivnom snage ruku i ramenog pojasa.
Ključne riječi
učenici petih razreda osnovne škole; motoričko učenje; motoričke manifestacije; tjelesna i zdravstvena kultura
Hrčak ID:
105551
URI
Datum izdavanja:
27.6.2013.
Posjeta: 2.749 *