Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

INFORMIRANOST STUDENATA O EUROPSKOJ UNIJI I ZAVRŠETKU HRVATSKIH PRISTUPNIH PREGOVORA

Goran Popović ; Croatian Communication Association, Zagreb, Croatia
Tanja Grmuša ; Accredited School of Business Zagreb, Zagreb, Croatia
Maša Popović ; Croatian Communication Association, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 814 Kb

str. 122-138

preuzimanja: 685

citiraj


Sažetak

Završetak hrvatskih pristupnih pregovora s EU bila je jedna od najeksponiranijih medijskih tema u proteklome razdoblju. Nakon početne euforije zbog ostvarivanja jednog od najvažnijih vanjsko-političkih ciljeva, u javnosti se moglo čuti sve više negodovanja i prozivki upućenih političkim elitama zbog netransparentnosti samoga procesa kao i loše informiranosti građana oko sadržaja pregovaračkih poglavlja. Obrazovni deficit, temeljen na nedostatku informacija, samo je jedan od faktora koji, uz predrasude i stereotipe, rezultira jačanjem euroskepticizma i negativnoga raspoloženja prema EU i eurointegracijama općenito. Ranija istraživanja pokazala su kako su mladi svakako jedna od poželjnijih skupina za informiranje budući da nerijetko precjenjuju svoje znanje o EU, ali su uglavnom proeuropski orijentirani budući da ulazak u EU za njih otvara nove mogućnosti i perspektive ponajprije u smislu obrazovanja i zapošljavanja, što ne čudi budući da je riječ o skupini koja će jednoga dana i živjeti u EU. Istraživanje provedeno krajem listopada 2011. na uzorku od 105 ispitanika, studenata komunikologije, analiziralo je informiranost studenata o Europskoj uniji, uključujući politiku proširenja te funkcioniranja unutarnjeg tržišta EU-a, s posebnim naglaskom na hrvatski eurointegracijski put i završetak hrvatskih pristupnih pregovora. Rezultati su pokazali kako su studenti (mladi) jako dobro informirani o hrvatskom eurointegracijskom putu kao i završetku pregovora. Nadalje, suprotno očekivanjima pokazalo se kako su ispitanici dobro informirani i oko politike proširenja, dok je kod funkcioniranja unutarnjeg tržišta EU-a uočena slabija informiranost što otvara dodatan prostor za poboljšanje kako medijima tako i političkim elitama.

Ključne riječi

EU; završetak pregovora; informiranost; mladi; mediji

Hrčak ID:

106431

URI

https://hrcak.srce.hr/106431

Datum izdavanja:

30.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.928 *