Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Suvremeni interaktivni aspekti nastave glazbe u procesu učenja

Diana Atanasov Piljek ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Igor Topolovac ; Primary school Dr. Ivan Merz, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 786 Kb

verzije

str. 9-23

preuzimanja: 382

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 786 Kb

verzije

str. 9-23

preuzimanja: 479

citiraj


Sažetak

Ovaj rad razmatra nastavu glazbe u okvirima suvremenih edukacijskih trendova, integriranu u odgojno-obrazovni proces. Nastava glazbe sve je češće u interakciji s različitim aspektima učenikova života. Ona aktivno pridonosi psihičkom, emocionalnom, motoričkom i kognitivnom razvoju svakoga pojedinog učenika. Cilj rada je uputiti na mogućnost utjecaja aktivnoga bavljenja glazbom učenika primarnog obrazovanja na uspješnost zapamćivanja neglazbenih sadržaja. Time se stavlja naglasak na važnost aktivnoga bavljenja glazbom i njezina uključivanja u ostale nastavne sadržaje. Istraživanje je provedeno metodom eksperimenta s jednom skupinom, pri čemu je nezavisna varijabla bila izloženost učenika dvotjednim svakodnevnim glazbenim aktivnostima, a zavisna varijabla odnosila se na uspješnost zapamćivanja parova igre Memory. Rezultati istraživanja pokazali su da razlika između inicijalnoga i finalnoga testiranja mogućnosti zapamćivanja parova igre Memory u trajanju od 1 minute iznosi 107 parova više u finalnome testiranju. Rezultati potvrđuju pretpostavku kako kontinuirano bavljenje glazbom pozitivno utječe na kognitivni aspekt ličnosti (pamćenje).

Ključne riječi

aktivno muziciranje; glazbena nastava; pamćenje; suvremeni kurikul

Hrčak ID:

106508

URI

https://hrcak.srce.hr/106508

Datum izdavanja:

24.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.744 *