Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kakvo znanje o prošlosti učitelji traže od svojih učenika?

Sanja Blagdanić ; Teachers’ Training Faculty, University of Belgrade
Zorica Kovačević ; Teachers’ Training Faculty, University of Belgrade


Puni tekst: engleski pdf 758 Kb

str. 41-53

preuzimanja: 608

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 758 Kb

str. 41-53

preuzimanja: 424

citiraj


Sažetak

Vrednovanje učeničkih znanja o povijesnim sadržajima utemeljeno na razvoju povijesnoga mišljenja pomiče fokus s učenja činjenica na ovladavanje proceduralnim znanjima. U suvremenim pristupima tim sadržajima učenje povijesnih činjenica samo je prvi korak u ostvarivanju znatno kompleksnijih ciljeva koji predstavljaju različite segmente povijesnoga mišljenja: ovladavanje vremenskim kategorijama i odnosima, razumijevanje uzročno-posljedičnih veza i povijesnoga konteksta, analizu povijesnih izvora i sl. U ovome su radu prikazani rezultati empirijskog istraživanja koje je provedeno s ciljem sagledavanja zahtjeva koje učitelji u Srbiji postavljaju pred učenike prilikom provjeravanja njihovih znanja o povijesnim sadržajima u nastavi Prirode i društva. Podaci su prikupljeni analizom pedagoške dokumentacije (373 zadatka koje se konstruirali učitelji) i promatranjem 46 sati Prirode i društva na kojima su realizirani povijesni sadržaji. Rezultati do kojih se došlo upućuju, bez obzira o kojoj tehnici provjeravanja znanja je riječ, na uvjerljivu dominaciju zahtjeva koji se odnose na znanje povijesnih činjenica, dok se ostale kategorije povijesnoga mišljenja tek mjestimično pojavljuju.

Ključne riječi

povijesno mišljenje; povijesni sadržaj; Priroda i društvo; provjeravanje znanja

Hrčak ID:

106510

URI

https://hrcak.srce.hr/106510

Datum izdavanja:

24.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.171 *