Izvorni znanstveni članak
Kakvo znanje o prošlosti učitelji traže od svojih učenika?
Sanja Blagdanić
; Teachers’ Training Faculty, University of Belgrade
Zorica Kovačević
; Teachers’ Training Faculty, University of Belgrade
Sažetak
Vrednovanje učeničkih znanja o povijesnim sadržajima utemeljeno na razvoju povijesnoga mišljenja pomiče fokus s učenja činjenica na ovladavanje proceduralnim znanjima. U suvremenim pristupima tim sadržajima učenje povijesnih činjenica samo je prvi korak u ostvarivanju znatno kompleksnijih ciljeva koji predstavljaju različite segmente povijesnoga mišljenja: ovladavanje vremenskim kategorijama i odnosima, razumijevanje uzročno-posljedičnih veza i povijesnoga konteksta, analizu povijesnih izvora i sl. U ovome su radu prikazani rezultati empirijskog istraživanja koje je provedeno s ciljem sagledavanja zahtjeva koje učitelji u Srbiji postavljaju pred učenike prilikom provjeravanja njihovih znanja o povijesnim sadržajima u nastavi Prirode i društva. Podaci su prikupljeni analizom pedagoške dokumentacije (373 zadatka koje se konstruirali učitelji) i promatranjem 46 sati Prirode i društva na kojima su realizirani povijesni sadržaji. Rezultati do kojih se došlo upućuju, bez obzira o kojoj tehnici provjeravanja znanja je riječ, na uvjerljivu dominaciju zahtjeva koji se odnose na znanje povijesnih činjenica, dok se ostale kategorije povijesnoga mišljenja tek mjestimično pojavljuju.
Ključne riječi
povijesno mišljenje; povijesni sadržaj; Priroda i društvo; provjeravanje znanja
Hrčak ID:
106510
URI
Datum izdavanja:
24.7.2013.
Posjeta: 2.171 *