Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kakvo znanje o prošlosti učitelji traže od svojih učenika?

Sanja Blagdanić ; Teachers’ Training Faculty, University of Belgrade
Zorica Kovačević ; Teachers’ Training Faculty, University of Belgrade


Puni tekst: engleski pdf 758 Kb

str. 41-53

preuzimanja: 476

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 758 Kb

str. 41-53

preuzimanja: 343

citiraj


Sažetak

Vrednovanje učeničkih znanja o povijesnim sadržajima utemeljeno na razvoju povijesnoga mišljenja pomiče fokus s učenja činjenica na ovladavanje proceduralnim znanjima. U suvremenim pristupima tim sadržajima učenje povijesnih činjenica samo je prvi korak u ostvarivanju znatno kompleksnijih ciljeva koji predstavljaju različite segmente povijesnoga mišljenja: ovladavanje vremenskim kategorijama i odnosima, razumijevanje uzročno-posljedičnih veza i povijesnoga konteksta, analizu povijesnih izvora i sl. U ovome su radu prikazani rezultati empirijskog istraživanja koje je provedeno s ciljem sagledavanja zahtjeva koje učitelji u Srbiji postavljaju pred učenike prilikom provjeravanja njihovih znanja o povijesnim sadržajima u nastavi Prirode i društva. Podaci su prikupljeni analizom pedagoške dokumentacije (373 zadatka koje se konstruirali učitelji) i promatranjem 46 sati Prirode i društva na kojima su realizirani povijesni sadržaji. Rezultati do kojih se došlo upućuju, bez obzira o kojoj tehnici provjeravanja znanja je riječ, na uvjerljivu dominaciju zahtjeva koji se odnose na znanje povijesnih činjenica, dok se ostale kategorije povijesnoga mišljenja tek mjestimično pojavljuju.

Ključne riječi

povijesno mišljenje, povijesni sadržaj, Priroda i društvo, provjeravanje znanja

Hrčak ID:

106510

URI

https://hrcak.srce.hr/106510

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.445 *