Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Što na početku prvoga razreda učenici znaju i mogu iz područja matematike – je li to važno ili nije?

Slagjana Jakimovik ; “Ss Cyril and Methodius” University in Skopje,
Irena Trajanovska ; “Ss Cyril and Methodius” University in Skopje,
Valentina Gogovska ; “Ss Cyril and Methodius” University in Skopje,
Tatjana Atanasova Pachemska ; University “Goce Delchev” in Shtip


Puni tekst: engleski pdf 816 Kb

verzije

str. 99-110

preuzimanja: 414

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 816 Kb

verzije

str. 99-110

preuzimanja: 413

citiraj


Sažetak


Određivanje razina matematičkog znanja i vještina od ključne je važnosti prilikom planiranja i organiziranja rada s učenicima, kao i prilikom stvaranja kurikula iz područja matematike. Pitanje koje se postavlja jest: Kakvo znanje i vještine iz matematike posjeduju učenici na početku prvog razreda osnovne škole? U Republici Makedoniji ne provode se pismeni testovi iz matematike za šestogodišnjake. Na nacionalnoj razini ne postoje podatci povezani s tom problematikom.
Na početku šk. god. 2011./2012. u Republici Makedoniji provedeno je istraživanje u osnovnim školama koje se oslanja na istraživanje u Nizozemskoj. Provedena je analiza rezultata i njihova usporedba s rezultatima sličnih istraživanja u europskim zemljama. Na kraju istraživanja postavlja se pitanje: Uzima li nacionalni kurikul za matematiku za prvi razred u obzir u potpunosti matematičku kompetenciju djece i pruža li im optimalne uvjete za daljnji napredak?

Ključne riječi

matematičke kompetencije; nacionalni kurikul; primarno obrazovanje; učenici prvoga razreda

Hrčak ID:

106518

URI

https://hrcak.srce.hr/106518

Datum izdavanja:

24.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.567 *