Skip to the main content

Original scientific paper

Samoregulacijska uspješnost i emocije srednjoškolaca i studenata

Nenad Suzic ; Faculty of Philosophy University of Banja Luka
Tanja Stanković-Janković ; Faculty of Philosophy University of Banja Luka
Snježana Đurđević ; Faculty of Philosophy University of Banja Luka


Full text: english pdf 277 Kb

page 69-95

downloads: 494

cite

Full text: croatian pdf 277 Kb

page 69-95

downloads: 929

cite


Abstract

U ovoj studiji autori istražuju utjecaj komponenata samoregulacijske uspješnosti učenika i studenata na njihove pozitivne i negativne emocije o školi i škol¬skom učenju. Uzorkom je obuhvaćeno 366 srednjoškolaca i 535 studenata. Rezultati pokazuju da izazov i pro¬dukcijsko učenje predodređuju 44% varijance u pozitivnim osjećanjima, a da su autonomija, interaktivno ili kooperativno učenje te samostalno donošenje odluka multiplom regresijom odbačene varijable kao predik¬tori pozitivnih emocija. Kada su u hijerarhijskom regresijskom modelu kao medijator uvedene negativne emocije, pokazalo se da one neznatno smanjuju prediktore pozitivnih emocija, ali da bitno ne mijenjaju uspostavljeni odnos. Na isti način ponaša se model u kojem je multiplom regresijom testiran utjecaj negativnih kompone¬nti samoregulacijske uspješnosti na negativne emocije. Averzija, reprodukcijsko učenje i izvršava¬nje odluka nastavnika predodređuju negativne emocije, ali objašnjavaju samo 10% vari¬jance, pri čemu pozitivne emocije kao medijacijska varijabla ne mijenjaju model.

Keywords

izazov; negativne emo¬ci¬je; pozitivne emocije; produkcijsko učenje; samoregulacijska uspješnost

Hrčak ID:

106729

URI

https://hrcak.srce.hr/106729

Publication date:

7.8.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.968 *