Pregledni rad
Odgojne i obrazovne tendencije: Privatne i alternativne škole
Jovana Milutinovic
; Department of Pedagogy, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad
Sladjana Zukovic
; Department of Pedagogy, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad
Sažetak
Cilj je ovoga rada istaknuti koncepte privatnog i alternativnog odgoja i obrazovanja, te njihove međusobne odnose i interakcije. Naglasak je na analizi iskustava vezanih uz rad privatnih i
alternativnih osnovnih škola (obavezno obrazovanje) s naglaskom na širok raspon primjera u određenim zemljama srednje Europe s ciljem promicanja i primjene prakse prema kojoj roditelji imaju pravo na izbor škole. Zaključak je da su obrazovne reforme u regiji uvjetovane specifičnim kulturnim obilježjima svake zemlje i njezinih lokalnih zajednica. Međutim, većini je zemalja zajednička činjenica da su zakonom regulirale privatno školovanje na početku tranzicije. Također, zaključak je da je Srbija još uvijek na početku kada je u pitanju razvoj pedagoškog i školskog pluralizma gledano s aspekta aktivnosti privatnih i alternativnih škola.
Ključne riječi
alternativno obrazovanje,; obrazovni i pedagoški pluralizam; pravo roditelja na izbor škole; privatno obrazovanje
Hrčak ID:
106734
URI
Datum izdavanja:
7.8.2013.
Posjeta: 6.817 *