Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Odgojne i obrazovne tendencije: Privatne i alternativne škole

Jovana Milutinovic ; Department of Pedagogy, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad
Sladjana Zukovic ; Department of Pedagogy, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad


Puni tekst: engleski pdf 247 Kb

str. 241-266

preuzimanja: 731

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 247 Kb

str. 241-266

preuzimanja: 2.038

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada istaknuti koncepte privatnog i alternativnog odgoja i obrazovanja, te njihove međusobne odnose i interakcije. Naglasak je na analizi iskustava vezanih uz rad privatnih i
alternativnih osnovnih škola (obavezno obrazovanje) s naglaskom na širok raspon primjera u određenim zemljama srednje Europe s ciljem promicanja i primjene prakse prema kojoj roditelji imaju pravo na izbor škole. Zaključak je da su obrazovne reforme u regiji uvjetovane specifičnim kulturnim obilježjima svake zemlje i njezinih lokalnih zajednica. Međutim, većini je zemalja zajednička činjenica da su zakonom regulirale privatno školovanje na početku tranzicije. Također, zaključak je da je Srbija još uvijek na početku kada je u pitanju razvoj pedagoškog i školskog pluralizma gledano s aspekta aktivnosti privatnih i alternativnih škola.

Ključne riječi

alternativno obrazovanje,; obrazovni i pedagoški pluralizam; pravo roditelja na izbor škole; privatno obrazovanje

Hrčak ID:

106734

URI

https://hrcak.srce.hr/106734

Datum izdavanja:

7.8.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.800 *