Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROMOCIJA TURISTIČKIH DESTINACIJA – OGLAŠAVANJE I(LI) ODNOSI S JAVNOŠĆU?

Marinko Jakovljević


Puni tekst: hrvatski pdf 740 Kb

str. 69-90

preuzimanja: 3.477

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 740 Kb

str. 69-90

preuzimanja: 2.993

citiraj


Sažetak

Učinkovito upravljanje turističkom destinacijom zasniva se na koncepciji marketinga i marketinškoj komunikaciji destinacije s gostima. Organizacije koje upravljaju marketingom, a time i promocijom turističkih destinacija – destinacijske menadžment organizacije (eng. Destination Management Organizations – DMO), koriste sve elemente marketinškoga spleta, no najvažnije mjesto u promociji zauzimaju oglašavanje kao jednosmjerna i odnosi s javnošću kao dvosmjerna komunikacija između destinacije i potencijalnog gosta. Na te se instrumente komuniciranja s tržištem troše najznačajnija sredstva budžeta destinacijskih menadžment organizacija. U Hrvatskoj, promociju na razini destinacija obavlja sustav turističkih zajednica od lokalne, preko regionalne, do državne razine. Istraženo je upravljanje promocijom, odnosno oglašavanjem i odnosima s javnošću u 20 regionalnih turističkih zajednica i gradskoj organizaciji Zagreba te Hrvatskoj turističkoj zajednici, kao krovnoj nacionalnoj turističkoj instituciji. Došlo se do zaključka da se oglašavanje i odnosi s javnošću kao promocijske taktike najčešće koriste. U radu se u omjer stavljaju učinci koji se postižu oglašavanjem i odnosima s javnošću, prvenstveno odnosima s medijima. Procjenjuje se da su odnosi s javnošću učinkovitiji i jeftiniji u odnosu na oglašavanje, a oglašavanje, pak, omogućuje slanje željene poruke kupcu bez rizika od neplaniranih efekata. Zaključuje se da obje komunikacijske tehnike imaju odličan sinergijski efekt i da se uspješno nadopunjuju. Iako djelatnici preferiraju oglašavanje kao prvi izbor u promociji destinacije, činjenica je da se odnosi s javnošću koriste češće i više. Rezultati istraživanja ističu odnose s javnošću kao vodeću taktiku u promociji i ukazuju na to da oni nisu dovoljno prepoznati iako su u značajnoj uporabi. Autor procjenjuje da tu postoji značajna pričuva za daljnji razvitak i unapređenje promocije turističkih destinacija.

Ključne riječi

promocija; odnosi s javnošću; oglašavanje; turistička destinacija; marketing; Hrvatska

Hrčak ID:

107155

URI

https://hrcak.srce.hr/107155

Datum izdavanja:

12.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 12.307 *