Pregledni rad
HRVATSKI EKO-PROIZVODI NA TRŽIŠTU EU
Anita Rengel
Sažetak
Porast ekološke svijesti i brige za zdravlje dovodi do porasta potražnje za ekološki proizvedenom hranom. Ovaj je trend posebno izražen u zemljama Europske unije u koju Hrvatska ulazi kao punopravna članica. No, unatoč bogatim prirodnim resursima i predispozicijama koje Hrvatska ima za ekološku poljoprivredu, kod nas je tržište eko-proizvoda još u razvoju. Neminovno je da hrvatski ekološki proizvod ima veliki tržišni potencijal u okviru Europske unije, no plasman na to tržište izazov je velikih razmjera s kojim se trebaju što prije suočiti svi subjekti uključeni u taj proces – od proizvođača i stručnjaka do zakonodavnih tijela Republike Hrvatske. Treba imati na umu da veliki potencijal leži u turizmu kao distributivnom kanalu te u domaćim autohtonim proizvodima koji su već prepoznati na stranim tržištima. Hrvatski ekološki proizvod, da bi bio konkurentan i prepoznatljiv na europskom tržištu, mora proći kroz mnoge faze rasta – od uspostave kriterija kvalitete preko diferencijacije i marketinške strategije do pažljivo osmišljenog i provedenog brendiranja.
Ključne riječi
ekološka proizvodnja; hrvatski ekološki proizvod; konkurentnost; promocija; plasman; tržište EU
Hrčak ID:
108604
URI
Datum izdavanja:
13.9.2013.
Posjeta: 6.402 *