Informatologia, Vol. 46 No. 3, 2013.
Stručni rad
PROSTOR ZA EKOLOŠKO OBRAZOVANJE U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVNOM SUSTAVU SLOVAČKE
Jozef Macko
; Pedagoški fakultet, Katoličko sveučilište, Ružomberok, Slovačka
Dana Blahútová
; Pedagoški fakultet, Katoličko sveučilište, Ružomberok, Slovačka
Nadežda Stollárová
; Pedagoški fakultet, Katoličko sveučilište, Ružomberok, Slovačka
Sažetak
Trenutni odnos između čovjeka i biosfere rezultat je napretka ljudske civilizacije. Ideja trajno održivog razvoja temelji se na pozitivnim kvalitativnim stavovima, ponašanju i djelovanju ljudi u raznim sferama društva. Obrazovanje i osposobljavanje je glavni alat za stvaranje pozitivnih stavova prema okolišu i trajno održivi razvoj. Trenutačno, razvoj kontekstualnog razmišljanja kod učenika je u prvom planu u odgojno-obrazovnom procesu. Potreba za izravanim kontaktom s okolinom i izravnim sudjelovanjem u praćenju i rješavanju problema prevladava nad potrebom dobivanja pojedinačnog znanja. Možemo "brandirati" takvo obrazovanja kao obrazovanje za okoliš. Prema progresivnim promjenama u načinu života stanovništva, neophodno je provesti obrazovanje za okoliš na svim društvenim razinama obrazovanja. To ne može biti shvaćeno kao izolirana materija, ali mora biti sastavni dio odgoja i obrazovanja, kao i stručno osposobljavanje za život. Ne smije se primjenjivati na silu, a treba se posebno usredotočiti na ekološkim uvjete u kojima ljudi žive.
Ključne riječi
ekologija; srednješkolsko obrazovanje; biosfera; obrazovanje za okoliš
Hrčak ID:
109179
URI
Datum izdavanja:
28.9.2013.
Posjeta: 1.752 *