Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Ekonomika prava industrijskog vlasništva: primjena geografskog podrijetla kao marketinške strategije za konkurentnost u podsektoru vinarstva u Republici Makedoniji

Marina Nacka orcid id orcid.org/0000-0001-6335-5966 ; Faculty of Agricultural sciences and food – Skopje, bvld. “Alekdandar Makedonski” nn 1000 Skopje, Republic of Macedonia
Nenad Georgiev ; Faculty of Law “Justinianus Primus” Skopje, University “ss. Cyril and Methodius” Skopje, bvld. “Krste Petkov Misirkov” nn 1000 Skopje, Republic of Macedonia
Jadranka Dabovic - Anastasovska ; Faculty of Law “Justinianus Primus” Skopje, University “ss. Cyril and Methodius” Skopje, bvld. “Krste Petkov Misirkov” nn 1000 Skopje, Republic of Macedonia


Puni tekst: engleski pdf 489 Kb

preuzimanja: 522

citiraj


Sažetak

U radu se analizira značenje prava industrijskog vlasništva i konkurentnosti podsektora vinarstva u četiri regije koje se koje se bave proizvodnjom vina, kako bi se prikazalo geografsko podrijetlo kao snažna marketinška strategija za konkurentnost. U makedonskom poljoprivrednom sektoru vrlo je niska svijest o ekonomskim pogodnostima koje donosi pravo industrijskog vlasništva. Makedonija ima konkurentan vinarski sektor, što proizlazi iz čimbenika uvjeta, posebice tradicije, geografskih i klimatskih uvjeta (Balassa index 3.83). Nažalost, glavnina vina se izvozi (87%). Posljedice zanemarivanja pravne zaštite u smislu prava industrijskog vlasništva mogle bi dovesti proizvođače do gubljenja pozicija na tržištu ili neuspješne promocije i izvozne orijentacije proizvoda.

Ključne riječi

geografsko podrijetlo; marketing; konkurentnost; podsektor vinarstvo; trgovinski pokazatelj

Hrčak ID:

109558

URI

https://hrcak.srce.hr/109558

Datum izdavanja:

2.9.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.642 *