Prethodno priopćenje
Socijalna agresivnost učenika u primarnom obrazovanju
Marina Đuranović
; Primary School Okučani
Siniša Opić
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati razinu socijalne agresivnosti učenika primarnog obrazovanja s obzirom na dob, spol i mjesto škole (selo/grad). Ispitanici su bili učenici četvrtih i osmih razreda OŠ Okučani iz Okučana (N=117) i OŠ Jurja Habdelića iz Velike Gorice (N=97). Za potrebe istraživanja konstruiran je Upitnik skale socijalne agresivnosti s 10 čestica. Iz niskih vrijednosti aritmetičkih sredina (i moda), a u skladu s polarizacijom skale, indicira se niska razina socijalne agresivnosti učenika. Faktorskom analizom determinirana su dva faktora: isključivanje i ismijavanje. S obzirom na to da nije ispunjena pretpostavka o normalnosti distribucije, korišten je Mann Whitney test kojim je potvrđena dobna razlika na oba faktora socijalne agresivnosti učenika, tj. učenici osmih razreda učestalije manifestiraju socijalnu agresivnost od učenika četvrtih razreda. Spolne razlike u socijalnoj agresivnosti nisu se pokazale statistički značajne. Rezultati istraživanja ukazuju na postojanje razlika između učenika seoskih i gradskih škola na oba faktora socijalne agresivnosti. Učenici seoskih škola pokazuju statistički značajno višu razinu socijalne agresivnosti u odnosu na učenike gradskih škola
Ključne riječi
agresivno ponašanje; osnovna škola; socijalne kompetencije; vršnjačke grupe
Hrčak ID:
109279
URI
Datum izdavanja:
24.9.2013.
Posjeta: 3.494 *