Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Loša komunikacija i druge liječničke pogreške

Mirko Štifanić ; Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 199 Kb

str. 293-327

preuzimanja: 8.538

citiraj


Sažetak

Brojne znanstvene spoznaje i otkrića omogućavaju tehnološki napredak medicine i učinkovitije metode liječenja te visok postotak uspješnosti medicinske prakse. Unatoč tome, loša komunikacija
liječnika s pacijentom i njena percepcija od strane pacijenta razlog je za povećanje otuđenosti, nerazumijevanja, nesuglasnosti pa i sukoba liječnika i pacijenta. Loša komunikacija nerijetko je pogreška koja omogućava druge pogreške za koje je odgovoran ljudski i/ili
tehnički faktor. Ako pacijent ne dobije ispriku, ili barem objašnjenje o onome što se dogodilo, loša komunikacija može ga motivirati da tuži zdravstvenu ustanovu ili djelatnika.
U radu se upozorava na problem različitog viđenja, shvaćanja i definiranja pogreške. Je li to
komplikacija, nuspojava, nesreća, nesavjesnost, nemar? Autor se zalaže da se pogreške promatraju
kao šansa za unapređenje kvalitete medicinske prakse i poboljšanje odnosa između liječnika i pacijenta te preveniranje budućih pogrešaka.
Da bi se smanjio broj pogrešaka i šteta od pogrešaka, prije svega u obliku kršenje prava pacijenata i devalvacije ugleda liječnika, potrebno je osuvremeniti edukaciju liječnika te osmisliti strategiju upravljanja zdravstvom, a u sklopu toga definirati: a) upravljanje pogreškama, b) standard komunikacije liječnik-pacijent, c) protokol priopćavanja loših obavijesti, te d) osnovati instituciju za rješavanje sukoba liječnika i pacijenta stvaranjem novog saveza, a u slučaju
potrebe i za rješavanje posljedice pogreške mirenjem.

Ključne riječi

loša komunikacija; liječničke pogreške; upravljanje pogreškama

Hrčak ID:

110353

URI

https://hrcak.srce.hr/110353

Datum izdavanja:

1.5.2013.

Posjeta: 9.938 *