Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.043

Emocionalna inteligencija medicinskih sestara

Ružica Lesjak ; Dječji vrtić „Škatulica“, Dr. R. Mišetića b.b., 20 000 Dubrovnik
Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Ljudevita Gaja 32, 10000 Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 138 Kb

str. 174-181

preuzimanja: 1.703

citiraj


Sažetak

Cilj: Medicinskim sestrama važno je imati dobro razvijenu emocionalnu inteligenciju, i to zbog komunikacije s pacijentima i njihovim obiteljima, te zbog uspješnije komunikacije sa suradnicima. Svrha je rada utvrditi znatne razlike u emocionalnoj inteligenciji ispitanika u odnosu na nezavisne varijable, i to: starosnu dob, duljinu radnog staža, grad u kojem studenti studiraju te bračno stanje, stručnu spremu, vrstu zanimanja. Metode: U istraživanje je uključeno 90 ispitanika, od toga 50 studentica sestrinstva, i to sa Sveučilišta u Dubrovniku 21, te sa Sveučilišta u Zagrebu 29. Ostali ispitanici [40] bili su nezdravstveno osoblje. Uporabljen je upitnik Koliki je vaš EIQ?. Razlike su analizirane na razini pojedinačnih tvrdnji i ukupnog rezultata.
Rezultati: Razlike među ispitanicima postoje u prepoznavanju emocija, u smjeru većih prosječnih rezultata za stariju dobnu grupu te za stupanj obrazovanja ispitanika. U upravljanju emocijama medicinske sestre pokazuju veću emocionalnu inteligenciju u odnosu na nezdravstveni uzorak ispitanika. Nema razlika među ispitanicima u odnosu na bračno stanje, radni staž, grad studiranja.
Diskusija: U praksi bi se moglo pokušati otkriti na koje bi se načine mogla poboljšati emocionalna inteligencija medicinskih sestara u specifi čnim radnim situacijama.

Ključne riječi

emocionalna inteligencija; nezdravstveno osoblje; studentice sestrinstva

Hrčak ID:

111143

URI

https://hrcak.srce.hr/111143

Datum izdavanja:

25.11.2013.

Posjeta: 4.186 *