Nursing journal, Vol. 18 No. 3, 2013.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.043
Emocionalna inteligencija medicinskih sestara
Ružica Lesjak
; Dječji vrtić „Škatulica“, Dr. R. Mišetića b.b., 20 000 Dubrovnik
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Ljudevita Gaja 32, 10000 Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj: Medicinskim sestrama važno je imati dobro razvijenu emocionalnu inteligenciju, i to zbog komunikacije s pacijentima i njihovim obiteljima, te zbog uspješnije komunikacije sa suradnicima. Svrha je rada utvrditi znatne razlike u emocionalnoj inteligenciji ispitanika u odnosu na nezavisne varijable, i to: starosnu dob, duljinu radnog staža, grad u kojem studenti studiraju te bračno stanje, stručnu spremu, vrstu zanimanja. Metode: U istraživanje je uključeno 90 ispitanika, od toga 50 studentica sestrinstva, i to sa Sveučilišta u Dubrovniku 21, te sa Sveučilišta u Zagrebu 29. Ostali ispitanici [40] bili su nezdravstveno osoblje. Uporabljen je upitnik Koliki je vaš EIQ?. Razlike su analizirane na razini pojedinačnih tvrdnji i ukupnog rezultata.
Rezultati: Razlike među ispitanicima postoje u prepoznavanju emocija, u smjeru većih prosječnih rezultata za stariju dobnu grupu te za stupanj obrazovanja ispitanika. U upravljanju emocijama medicinske sestre pokazuju veću emocionalnu inteligenciju u odnosu na nezdravstveni uzorak ispitanika. Nema razlika među ispitanicima u odnosu na bračno stanje, radni staž, grad studiranja.
Diskusija: U praksi bi se moglo pokušati otkriti na koje bi se načine mogla poboljšati emocionalna inteligencija medicinskih sestara u specifi čnim radnim situacijama.
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; nezdravstveno osoblje; studentice sestrinstva
Hrčak ID:
111143
URI
Datum izdavanja:
25.11.2013.
Posjeta: 4.186 *