Filozofska istraživanja, Vol. 33 No. 2, 2013.
Pregledni rad
Picassov »pogled«. Gledanje, viđenje i vidljivo u Picassovom kubizmu
Katarina Rukavina
; Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Oslanjanjem na analize Picassovih radova iz dvaju kubističkih faza, u radu se nastoji pokazati u kojoj mjeri Picassova primjena poliperspektivnosti u slikarskom postupku predstavlja odmicanje od uvriježenih normi gledanja kao i od konvencionalnih modela reprezentacije. Pri tome se misli na filozofijski karakter njegove intencije koji proizlazi iz usmjerenosti na pogled kao takav. Naime, objekt Picassove poliperspektivne reprezentacije nije određeni fizički predmet pojavnog svijeta, već naprotiv umjetnikov vlastiti pogled. Prezentnost kretanja vlastitog pogleda u funkciji objekta reprezentacije jest ono što umjetničku praksu legitimira kao način spoznaje. Picassov kubizam s početka XX. stoljeća inaugurira refleksiju gledanja, viđenja i vidljivog u (post) modernoj umjetnosti te time podupire tezu o povijesti pogleda.
Ključne riječi
vizualnost; poliperspektivnost; reprezentacija reprezentacije; povijest pogleda; Pablo Picasso
Hrčak ID:
111196
URI
Datum izdavanja:
24.9.2013.
Posjeta: 2.452 *