Pregledni rad
Obrazovanje za okoliš: kratak pregled razvoja koncepta
Ivanka Buzov
Sažetak
Od sedamdesetih godina prošlog stoljeća, otkad se uočavaju globalni
ekološki problemi, prestaje se govoriti o tradicionalnom obrazovanju za zaštitu prirode i započinje razvijati koncept obrazovanja za okoliš. Tada se bilježe i počeci iznimno širokog angažmana svjetskih organizacija i vlada razvijenih zemalja na obrazovanju za promjene i izazove koje doživljava moderno društvo, a koje traže i pripremljenost pojedinca kroz primjereno obrazovanje. Dinamika stvaranja strategija, operativnih planova i curriculuma u svezi s razvojem koncepta obrazovanja za okoliš govori o tome da je riječ o razvojnom, a ne o statičkom tipu obrazovanja. Pored naglašavanja
potrebe za stjecanjem multidisciplinarnih znanja o prirodi, okolišu i društvu, obrazovanje za okoliš podrazumijeva i učenje za primjereno djelovanje prema okolišu. Stoga se drži da se radi o procesu koje sadrži tri dimenzije, podjednako usmjerenom prema povećanju znanja, poboljšanju vještina i izgradnji stavova i svijesti u svezi s
okolišem.
Ključne riječi
obrazovanje za okoliš; održivi razvoj; svijest o okolišu; zaštita prirode; znanje o okolišu
Hrčak ID:
111982
URI
Datum izdavanja:
30.1.2009.
Posjeta: 2.327 *