Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Obrazovanje za okoliš: kratak pregled razvoja koncepta

Ivanka Buzov


Puni tekst: hrvatski pdf 256 Kb

str. 303-315

preuzimanja: 847

citiraj


Sažetak

Od sedamdesetih godina prošlog stoljeća, otkad se uočavaju globalni
ekološki problemi, prestaje se govoriti o tradicionalnom obrazovanju za zaštitu prirode i započinje razvijati koncept obrazovanja za okoliš. Tada se bilježe i počeci iznimno širokog angažmana svjetskih organizacija i vlada razvijenih zemalja na obrazovanju za promjene i izazove koje doživljava moderno društvo, a koje traže i pripremljenost pojedinca kroz primjereno obrazovanje. Dinamika stvaranja strategija, operativnih planova i curriculuma u svezi s razvojem koncepta obrazovanja za okoliš govori o tome da je riječ o razvojnom, a ne o statičkom tipu obrazovanja. Pored naglašavanja
potrebe za stjecanjem multidisciplinarnih znanja o prirodi, okolišu i društvu, obrazovanje za okoliš podrazumijeva i učenje za primjereno djelovanje prema okolišu. Stoga se drži da se radi o procesu koje sadrži tri dimenzije, podjednako usmjerenom prema povećanju znanja, poboljšanju vještina i izgradnji stavova i svijesti u svezi s
okolišem.

Ključne riječi

obrazovanje za okoliš; održivi razvoj; svijest o okolišu; zaštita prirode; znanje o okolišu

Hrčak ID:

111982

URI

https://hrcak.srce.hr/111982

Datum izdavanja:

30.1.2009.

Posjeta: 2.327 *