Prethodno priopćenje
Katolički školski vjeronauk u Poljskoj u odnosu na društvena pitanja
Kazimierz Misiaszek
; Uniwersytet Kardynala Stefana Syszyńskiego, Warszawa, Poljkska
Sažetak
O ciljevima i svrsi školskog vjeronauka u Poljskoj govorilo se samo dok se u škole uvodio školski vjeronauk (1990–1991). Možda se upravo stoga u školskoj vjeronaučnoj nastavi (koja se poistovjećuje s katehezom) osobito naglašavaju doktrinarni, liturgijski, moralni i ekleziološki vidovi. Škola je prihvaćena kao područje pastoralnog djelovanja Crkve i mjesto evangelizacije.
Društvena se pitanja u programima pojavljuju samo kao opće formulacije, kao traženje vlastitog mjesta u društvu, prigoda za spominjanje uloge Crkve u životu poljskog naroda ili kao životna pravila u društvu. Nedostatno je razrađen utjecaj katoličke vjere na kulturu i na društveni život. Manjkava je i povezanost moralnog obrazovanja s društvenim obrazovanjem. Primjećuje se da je nastava katoličkog vjeronauka u Poljskoj nedovoljno otvorena za suvremena društvena pitanja, koja su odraz konkretnih problema i briga.
Ključne riječi
školski vjeronauk kao kateheza; pomanjkanje školskih ciljeva u školskom vjeronauku; društveno obrazovanje; vjera i kultura; moralizam
Hrčak ID:
112071
URI
Datum izdavanja:
24.6.2012.
Posjeta: 1.361 *