Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Tržišna orijentacija, inovacije i organizacijska predanost u industrijskim poduzećima

Antonio Carrizo Moreira ; DEGEI, University of Aveiro
Pedro Miguel Silva ; DEGEI, University of Aveiro


Puni tekst: engleski pdf 192 Kb

str. 123-142

preuzimanja: 1.451

citiraj


Sažetak

Glavna je svrha ovoga članka proučiti prethodnike (internu tržišnu orijentaciju) i posljedice (inovativnost, organizacijsku predanost i performanse) tržišne orijentacije u malim i srednjim industrijskim poduzećima.

Ovaj članak slijedi novi pristup, umjesto analiziranja odgovora izvršnih direktora prikupljenih putem upitnika, kontaktiralo se s upraviteljima komercijalne i marketinške funkcije. Posljedično, ovo je prva studija ovakve vrste koja obuhvaća one koji implementiraju marketinšku strategiju umjesto onih koji je definiraju u industrijskim malim i srednjim poduzećima.

Na temelju 154 važeća odgovora može se zaključiti da na razini 1% signifikantnosti interna tržišna orijentacija pozitivno utječe na eksternu tržišnu orijentaciju, eksterna tržišna orijentacija utječe na inovacije, a one utječu na poslovne performanse. Osim toga, tržišna orijentacija i organizacijska predanost utječu na performanse samo na razini 5% signifikantnosti.

Ključne riječi

tržišna orijentacija; interna tržišna orijentacija; inovacije; organizacijska predanost; performanse; mala i srednja poduzeća; Portugal

Hrčak ID:

112086

URI

https://hrcak.srce.hr/112086

Datum izdavanja:

20.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.860 *