Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Zadovoljstvo i lojalnost MBA studenata: državna nasuprot privatnim sveučilištima u Turskoj

Nihat Kamil Anil orcid id orcid.org/0000-0002-2816-1450 ; Vize Occupational College, Kirklareli University
Gulnur Eti Icli ; Faculty of Economics and Administrative Sciences, Kirklareli University


Puni tekst: engleski pdf 229 Kb

str. 177-198

preuzimanja: 868

citiraj


Sažetak

Cilj rada je istražiti konstrukt zadovoljstva studenta i analizirati njegovu povezanost s lojalnošću studenta u kontekstu državnih i privatnih sveučilišta.

Upitnik je bio podijeljen polaznicima MBA studija na državnim i privatnim sveučilištima smještenim u Istanbulu - najvećem gradu u Turskoj. Korišten je upitnik na turskom jeziku, s 45 stavki, a prilagođen je izvorima iz literature. Nadalje, autori su u upitnik dodali nekoliko novih stavki. U istraživanju je za testiranje hipoteza teorijskog modela korištena konfirmatorna strategija modeliranja u dva koraka uz primjenu LISREL-a 8. U prvom koraku spomenutog pristupa ustanovljena je kongruentnost i istovrsnost mjerenog modela za svaki tip sveučilišta, a u drugom su testirane hipoteze analizom strukturnih modela.

Rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu korelaciju između zadovoljstva i lojalnosti. Najvažniji čimbenici zadovoljstva među studentima koji pohađaju državna sveučilišta jesu: akademska kvaliteta, kvaliteta poučavanja i prikladne mogućnosti za razvoj karijere. No kod privatnih sveučilišta najznačajniji su čimbenici kvaliteta poučavanja i prateće usluge, kao i mogućnosti za razvoj karijere. U ovom istraživanju kvaliteta administrativnih službi i usluga knjižnice pokazali su se nevažnim čimbenicima za MBA studente državnih i privatnih sveučilišta.

Posebnost istraživanja, što pridonosi originalnosti rada, jest u ispitivanju razlike između državnih i privatnih sveučilišta odvojeno.

Ključne riječi

visoko obrazovanje; MBA studenti; zadovoljstvo studenata; lojalnost studenta; Turska

Hrčak ID:

112092

URI

https://hrcak.srce.hr/112092

Datum izdavanja:

20.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.080 *