Market-Tržište, Vol. 25 No. 2, 2013.
Prethodno priopćenje
Zadovoljstvo i lojalnost MBA studenata: državna nasuprot privatnim sveučilištima u Turskoj
Nihat Kamil Anil
orcid.org/0000-0002-2816-1450
; Vize Occupational College, Kirklareli University
Gulnur Eti Icli
; Faculty of Economics and Administrative Sciences, Kirklareli University
Sažetak
Cilj rada je istražiti konstrukt zadovoljstva studenta i analizirati njegovu povezanost s lojalnošću studenta u kontekstu državnih i privatnih sveučilišta.
Upitnik je bio podijeljen polaznicima MBA studija na državnim i privatnim sveučilištima smještenim u Istanbulu - najvećem gradu u Turskoj. Korišten je upitnik na turskom jeziku, s 45 stavki, a prilagođen je izvorima iz literature. Nadalje, autori su u upitnik dodali nekoliko novih stavki. U istraživanju je za testiranje hipoteza teorijskog modela korištena konfirmatorna strategija modeliranja u dva koraka uz primjenu LISREL-a 8. U prvom koraku spomenutog pristupa ustanovljena je kongruentnost i istovrsnost mjerenog modela za svaki tip sveučilišta, a u drugom su testirane hipoteze analizom strukturnih modela.
Rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu korelaciju između zadovoljstva i lojalnosti. Najvažniji čimbenici zadovoljstva među studentima koji pohađaju državna sveučilišta jesu: akademska kvaliteta, kvaliteta poučavanja i prikladne mogućnosti za razvoj karijere. No kod privatnih sveučilišta najznačajniji su čimbenici kvaliteta poučavanja i prateće usluge, kao i mogućnosti za razvoj karijere. U ovom istraživanju kvaliteta administrativnih službi i usluga knjižnice pokazali su se nevažnim čimbenicima za MBA studente državnih i privatnih sveučilišta.
Posebnost istraživanja, što pridonosi originalnosti rada, jest u ispitivanju razlike između državnih i privatnih sveučilišta odvojeno.
Ključne riječi
visoko obrazovanje; MBA studenti; zadovoljstvo studenata; lojalnost studenta; Turska
Hrčak ID:
112092
URI
Datum izdavanja:
20.12.2013.
Posjeta: 2.080 *