Market-Tržište, Vol. 25 No. 2, 2013.
Pregledni rad
Teorije utjecaja vremenskih prilika na potrošnju i prodaju u trgovini na malo
Ivana Štulec
orcid.org/0000-0002-6646-505X
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Vrijeme utječe na četiri osnovne kupovne odluke, tj. što, kada, gdje i u kojoj količini kupiti. Iako trgovina na malo nije tradicionalno shvaćana kao djelatnost izložena vremenskom riziku, rezultati studija pokazuju da vrijeme ima signifikantan utjecaj na posjećenost prodavaonica i prodaju mnogih kategorija proizvoda. U radu su predstavljene teorije utjecaja vremenskih prilika na potrošnju i prodaju u trgovini na malo te je dan pregled rezultata postojećih relevantnih istraživanja. Ukratko, može se zaključiti da utjecaj vremenskih prilika na potrošnju i prodaju u trgovini na malo nije uniforman, već se razlikuje ovisno o mjesecu u godini, kategoriji proizvoda i formatu prodavaonice. Vremenski rizik u trgovini na malo predstavlja nedovoljno istraženo područje. U skladu s time, cilj rada jest razviti svijest o vremenskom riziku u trgovini na malo i postaviti osnovu za daljnja istraživanja.
Ključne riječi
nekatastrofalne vremenske prilike; vremenski rizik; upravljanje vremenskim rizikom; trgovina na malo; vremenske izvedenice
Hrčak ID:
112094
URI
Datum izdavanja:
20.12.2013.
Posjeta: 3.039 *