Jezikoslovlje, Vol. 14 No. 2-3, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Odnos između kompleksnosti struktura i jezičnoga znanja stranoga jezika
Vildana Dubravac
; Sveučilište u Zenici
Višnja Pavičić Takač
; Filozofski fakultet u Osijeku
Sažetak
Ovaj članak izvješćuje o istraživanju uloge kompleksnosti jezičnih struktura u razvoju eksplicitnoga i implicitnoga znanja stranoga jezika. S obzirom na nalaze ranijih istraživanja da različita obilježja struktura predstavljaju važan čimbenik pri razvoju eksplicitnoga i implicitnoga znanja, kompleksnost ciljnih struktura u ovom je istraživanju različita. Implicitno je znanje mjereno usmenim testom imitacije, a eksplicitno vremenski neograničenim testom prosudbe gramatičke točnosti rečenica i testom metalingvističkoga znanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 206 ispitanika, bosanskih učenika engleskoga kao stranoga jezika. Sto ispitanika jesu učenici koji završavaju osnovnu školu (starosti 14-15 godina), a 106 učenici koji završavaju srednju školu (18-19 godina). Rezultati pokazuju da razina eksplicitnoga i implicitnoga znanja varira ovisno o kompleksnosti ciljnih struktura. Međutim rezultati također pokazuju da, ovisno o tome analizira li se razvoj eksplicitnoga ili implicitnoga znanja, postoje razlike u težini struktura. Strukture koje su jednostavne u smislu razvoja eksplicitnoga znanja mogu biti teške za razvoj implicitnoga znanja i obrnuto.
Ključne riječi
strani jezik; eksplicitno znanje; implicitno znanje; jednostavne strukture; kompleksne strukture
Hrčak ID:
112233
URI
Datum izdavanja:
2.12.2013.
Posjeta: 1.840 *